جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید علی عبداللطیف فضل الله

حوزه/ سید علی عبداللطیف فضل الله گفت: تصویب قانون جدید انتخابات، آغازی روشن برای راه اصلاح انتخابات و آغاز دوره ای جدید در راه دشوار تشکیل حکومت غیر طایفه ای است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی فضل الله رئیس نشست فکر عاملی در لبنان روز گذشته در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: تصویب قانون جدید انتخابات، آغازی روشن برای راه اصلاح انتخابات و آغاز دوره ای جدید در راه دشوار تشکیل حکومت غیر طایفه ای است؛ حکومتی که متکی به حقوق یکسان شهروندی و قانون باشد.

وی افزود: بندهای اصلاح شده در قانون انتخابات جدید کشور از نظر ما مقبول است، اما کافی نیست و خواسته های تمام مردم و گروه ها را برآورده نمی سازد؛ چراکه عدالت در آن به طور کامل رعایت نشده و همه به طور کامل به حق خود نمی رسند.

سید فضل الله ادامه داد: ما با تمدید طولانی مدت دوره نمایندگی پارلمان مخالفیم حتی اگر این تمدید با بهانه هایی همچون آمادگی برای تصویب قانون جدید انتخابات صورت گرفته باشد؛ چراکه ما از طبقه سیاسی و دولتی انتظار داریم به اولویت های اجتماعی و اقتصادی اهتمام داشته باشند و اوضاع به گونه ای نباشد که 11 ماهی که برای تمدید دوره نمایندگان در نظر گرفته شده، دوره تعطیلی ها و استراحت نمایندگان باشد.

رئیس نشست فکر عاملی در پایان سخنان خود از دستاوردهای ارتش و نیروهای امنیتی تشکر کرد و گفت: از تلاش روز افزون ارتش برای حمایت از کشور و شهروندان از چنگال داعش و تکفیری ها تشکر می کنیم و همچنان از همه می خواهیم به معادله سه گانه ارتش، ملت و مقاومت پایبند باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha