جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسلمانان انگلیسی دورهمی میان ادیانی خانوادگی برگزار کردند+ تصاویر

حوزه/اعضای جامعه اسلامی الفلاح در شهر براینتری در انگلستان، برای هفتمین سال متوالی گردهمایی خانوادگی میان ادیانی در فضای باز را با حضور گروه‌های مختلفی مذهبی و قومیتی برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک مرکز اسلامی در شهر براینتری واقع در اسکس انگلستان، برای هفتمین سال متوالی، گردهمایی خانوادگی میان ادیانی در فضای باز را با حضور اعضای مختلف جامعه و فرهنگ‌های مختلف برگزار کرد.

مرکز اسلامی الفلاح پیش از این نیز نشست‌ها و گردهمایی‌های متعددی برگزار کرده و در ماه‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای نزدیک کردن اعضای جامعه به همدیگر و ایجاد پل فرهنگی میان مسلمان و غیرمسلمانان در انگلستان به کار بسته است.

کاشف احمد امام جماعت این مرکز اسلامی در این باره گفت: به نظرم مراسم موفقیت آمیزی داشتیم و نتایج خوبی به دست آوردیم. شرکت کنندگان در این دورهمی خانوادگی فرهنگی از پیشینه‌های مذهبی و قومی متعدد و متنوعی بودند و نمایندگانی از کلیساهای نیز حضور داشتند.

* به عنوان مسلمانان انگلیسی مهم است که در فعالیت‌های اجتماعی دخیل شویم

احمد افزود: هدف شماره 1 ما این بود که مردم از اجتماعات مختلف را به همدیگر نزدیک کنیم و یک درک متقابل میان آن‌ها به وجود آوریم. به نظرم بسیاری از مردم آگاهی درستی از جامعه اسلامی اسکس ندارند و ما قصد داریم با این گردهمایی‌ها پیام مسلمانان را به مردم برسانیم. با اجتماع وسیع‌تری از مردم در ارتباط قرار بگیریم و به عنوان مسلمانان انگلیسی مهم است که در فعالیت‌های اجتماعی دخیل شویم. به ویژه وقتی اخبار حملات تروریستی و اسلام‌هراسی علیه مسلمان در انگلستان به گوشمان می‌خورد.

جیمز کلورلی نماینده پارلمان این شهر با سپاس از مسلمانان برای برگزاری این گردهمایی میان ادیانی گفت: جامعه مسلمانان در شهر براینتری زیاد بزرگ نیست اما نباید فراموش کنیم که آن‌ها هم بخشی از جامعه بوده و نباید به انزوا کشیده شوند.

این مرکز اسلامی پیش از این بارها توسط افراط‌گرایان و اسلام‌ستیزان مورد حمله قرار گرفته است. برای مثال در ماه ژانویه امسال، دو مرد ناشناس کیسه‌هایی از زباله‌های درحال سوختن را به روی سقف مسجد پرتاب کرده و سعی در سوزاندن این مرکز داشتند.

در پی حمله تروریستی در مسجد پارک فینزبری در شمال لندن، که در آن اتومبیلی نمازگزاران روزه‌دار را در خارج از مسجد زیر گرفته بود، مسلمانان انگلیسی نگران بروز حملات مشابه و تقلید این گونه جنایات توسط دیگر اسلام‌هراسان هستند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha