جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اختتامیه پنجمین سوگواره عاشورایی عکس و پوستر هیأت

حوزه/ اختتامیه پنجمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت با حضور حجت الاسلام والمسلمین پناهیان و نادر طالب زاده در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان امروز در اختتامیه پنجمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم با اشاره به اهمیت جایگاه هنر و لزوم پرداخت مسائل دینی از منظر هنر گفت: وقتی هنرمند، هنرش را خرج موضوعات روحانی و نورانی می کند، بهترین لحظات زندگی خود را تجربه خواهد کرد.
وی افزود: در میان موضوعات دینی شورانگیز ترین شخصیت و جایگاه، اباعبد الله (علیه السلام) است و باید به این موضوع  بیش از موضوعات دیگر توجه  کرد.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تأکید بر لزوم قدردانی از هنرمندان هیأت گفت: تولید آثار هنری برای امام حسین (ع) هرگز نباید متوقف شود و باید علما را برای قدردانی از هنرمندان به سبک امام صادق (ع) دعوت کنیم.
این کارشناس دینی با بیان اینکه باید آثار فاخر حسینی را در عرصه بین‌المللی منتشر کنیم یادآور شد: باید با حفظ هویت اسلامی خود با دیگر کشور های مسلمان تعامل داشته باشیم.

همچنین نادر طالب زاده، کارشناس ارشد رسانه هم در این آیین گفت: هیأت یکی از هسته های اصلی تبلیغات شیعه است و هنرمندان هیأتی رسالت تبلیغی این جریان را برعهده دارند.
وی با بیان اینکه باید فرهنگ اهل بیت(ع) و فرهنگ امام حسین (ع) را به تمام جهان صادر کرد یادآور شد: هنر، تجلی اسلام و دوام حرف حق با هنر است؛ از این رو هنرمندان باید از این ظرفیت عظیم برای نشر معارف دین تلاش کنند.

در ادامه این آیین، از کتاب سوگواره‌های عکس و پوستر هیأت رونمایی و از صاحبان آثار برتر قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha