جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
..

حوزه/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم از حضور بیش از ۵ هزار نفر از این استان در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عطاءالله جباری، عصر امروز طی سخنانی در مراسم اختتامیه استانی هفتمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی که در سالن همایش کتابخانه آیت الله خامنه ای قم برگزار شد، ابراز داشت: خوشبختانه تعداد شرکت کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی در استان قم در مقایسه با سال گذشته حدود 5 برابر افزایش داشته که این مساله نشان دهنده علاقه فراوان مردم دیار کریمه اهل بیت(ع) به موضوعات فرهنگی و در عین حال مذهبی است.

وی افزود: البته باید توجه داشت که جشنواره ملی کتابخوانی رضوی امسال برای دومین سال توسط نهاد کتابخانه عمومی کشور برگزار شد که این میزان استقبال نوید بخش تحولات خوبی در آینده این رویداد مهم فرهنگی است.

وی همچنین یادآور شد: سال گذشته حدود 250 هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده بودند که امسال این میزان به 600 هزار نفر رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم ادامه داد: در این دوره از جشنواره در استان قم کتاب‌هایی با موضوع زندگی حضرت معصومه(س) و نیز حضرت احمد بن موسی(ع) انتخاب شده بود، ضمن آن که نویسندگان سه کتاب از پنج کتاب برگزیده جشنواره نیز ساکن شهر مقدس قم هستند.

وی در خاتمه بیان داشت: با حمایت مسئولان و به خصوص مشارکت فعالانه مردم قطعاً بهتر از این می توانیم با برگزاری چنین جشنواره هایی در مسیر نشر و ترویج فرهنگ و معارف اهل‌بیت(ع) در جامعه اسلامی گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha