شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی

حوزه/مدیر جامعه‌الزهرا(س) گفت: حادثه جانسوز منا با همه تلخی‌ها، یک فرصت بزرگ معنوی برای شهدا و خانواده‌های ایشان بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) امروز با حضور در منزل حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهید غلام محمد فخرالدین، یکی از علمای پاکستان که در فاجعه منا در سال ۱۳۹۴ به شهادت رسید، با خانواده این شهید والامقام دیدار کرد.

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) ضمن تجلیل از خانواده شهید فخرالدین بر ثواب اعمال حج تأکید کرد و اظهار داشت: امام صادق(علیه‌السلام) می‌فرمایند: «مَنْ یَقِفُ بهذِین الْمَوْقِفَیْنِ؛ عرفة و مزدلفةَ وَسَعی بین هذین الجَبَلَیْنِ ثُمَّ طافَ بهذا البَیْتِ وَ صَلّی خلفَ مقامِ ابراهیمَ ثُمّ قال فی نَفسِهِ اَوْ ظَنَّ اَنَّ الله لَمْ یَغْفِرْ لَهُ فَهُوَ مِنْ اعظَم النّاسِ وِزراً؛ کسی که در دو موقف عرفه و مشعر وقوف و بین دو کوه صفا و مروه سعی نماید و گرد خانه خدا طواف انجام دهد، پشت مقام ابراهیم نماز بخواند، اما گمان کند که خدا او را نیامرزیده است، گناهش از همه بزرگتر است.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با بیان این که این شهید والامقام در منا به فیض شهادت نائل شد، تصریح کرد: همه ما آرزوی گام برداشتن در این مسیر را داریم.

وی افزود: اگر میهمان ما در خانه با مشکلی مواجه شود، ما تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکل انجام می‌دهیم، شهدای منا میهمان خانه خدا و در حال احرام بودند و خداوند متعال در بهترین مکان، این میهمانی را تکمیل کرد.

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) یادآور شد: در زمان فاجعه منا، هزاران انسان در سراسر جهان بر اثر حوادث مختلف از دنیا رفتند، اما شهدای منا در این سرزمین معنوی به رحمت الهی واصل شدند.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی به آیه شریفه «إِنَّما يُوَفَّي الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَيْرِ حِسابٍ؛ صابران اجر و پاداش خود را بی حساب دریافت می‌کنند» اشاره و عنوان کرد: خداوند برای سرپرستی یتیمان نیز پاداش بزرگی در نظر گرفته است، همانطور که پیامبرگرامی اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرمایند: «أنا و كافِلُ اليَتيمِ كَهاتَينِ في الجَنَّةِ - و أشارَ بِالسَّبّابَةِ و الوُسطى-؛ من و سرپرست يتيم در بهشت مانند اين دو انگشت كنار هم هستيم.»

وی خطاب به خانواده حجت الاسلام و المسلمین شهید فخرالدین اظهار داشت: حادثه جانسوز منا با همه تلخی‌ها، یک فرصت عظیم برای شهدای منا و خانواده شهدا بود.

*مصائب دنیا برای ما درس هستند

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: هر روز در دنیا حوادث عظیم و ناگواری همراه با گرفتاری‌های پس از آن به وقوع می‌پیوندد، اما آن مقام معنوی حادثه منا را ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی به مصیبت‌های پیامبرگرامی اسلام(صلّی‌الله‌علیه‌وآله)، دیگر اهل بیت(علیهم‌السلام) و امام خمینی(ره) در کودکی اشاره کرد و افزود: خداوند در این دنیا برای فرزندانی که به مصیبت‌هایی چون از دست دادن والدین مبتلا می‌شوند، اجر و پاداش بزرگی می‌دهد.

وی با بیان اینکه مصائب دنیوی برای ما درس هستند، عنوان کرد: حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) پس از واقعه عاشورا فرمودند: «ما رأیت الّا جمیلا»، زیرا اجر معنوی این مصیبت را می‌دیدند که برای ما درس است.

*مصیبت‌های ما با مصیبت‌های اهل بیت(علیهم‌السلام) قابل مقایسه نیستند

مدیر جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) ادامه داد: مصائب دنیا یک ظاهر تلخ و یک باطن شیرین دارند که اگر باطن معنوی آن را ببینیم و بر آنها صبر داشته باشیم، موجب رضای خداوند می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی در پایان با بیان این که مصیبت‌های ما با مصیبت‌های اهل بیت(علیهم‌السلام) و واولیای الهی قابل مقایسه نیستند، اظهار امیدواری کرد که همه ما بتوانیم رهروی راه شهیدان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha