جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کارگاه غدیر شناسی

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه دهه امامت و ولایت جریانی الهی است، گفت: دهه امامت و ولایت با عید قربان به‌عنوان مظهر عبودیت آغاز و با عید غدیر به‌عنوان خاستگاه و تجلی‌گاه امامت و ولایت به کمال می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی شامگاه سه‌شنبه در دومین نشست برنامه‌ریزی جشن عید غدیر، در جمع مسئولان ادارات فرهنگی شهرستان بجنورد اظهار داشت: مناسبت‌های دینی و مذهبی فرصت مناسبی برای رونمایی ارزش‌های دینی در جامعه است.

وی با بیان اینکه دهه ولایت و امامت فرصت ارزشمند و مغتنمی برای عرض ارادت به رسول خدا و اهل‌بیت (ع) است، افزود: عید غدیر خم روز بزرگ تبیین مباحث امامت و ولایت است.

حجت‌الاسلام هدایتی با تأکید بر اینکه باید مسلمانان به مناسبت این ایام فرخنده برادری را بین همدیگر تقویت کنند و اتحاد را در جامعه گسترش دهند، گفت: غدیر، عید بزرگ الهی، روز اکمال دین و اتمام نعمت و روز امامت و ولایت است.

وی با بیان اینکه دهه امامت و ولایت جریانی الهی است، اظهار داشت: دهه امامت و ولایت با عید قربان به‌عنوان مظهر عبودیت آغاز و با عید غدیر به‌عنوان خاستگاه و تجلی‌گاه امامت و ولایت به کمال می‌رسد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در روز عید غدیر گفت: 30 مسجد و هیئت مذهبی در استان در روز عید غدیر میزبان مردم بوده و اطعام دهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراسم حرکت کاروان بزرگ شادی عید غدیر هم‌زمان با هجدهم ذی‌الحجه از میدان شهید تا پارک شهر بجنورد برگزار می‌شود، افزود: با توجه به مصوبه دومین نشست هماهنگی کاروان بزرگ شادی عید غدیر، مقرر شد این آیین با حضور عموم مردم ولایت مدار اعم از اعضای مساجد و هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم از ساعت ۹ صبح روز عید غدیر برگزار شود.

حجت‌الاسلام هدایتی تأکید کرد: باید با توجه به چند روز باقی مانده تا برنامه بزرگ کاروان شادی عید غدیر، مسئولان ادارات مرتبط، مساجد و هیئت‌های مذهبی اهتمام بیشتری به این امر داشته باشند تا مراسم در شأن روز غدیر و به نحو احسن و بدون هیچ کم و کاستی برگزار شود.

وی اظهار داشت: باید با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای استان به‌ویژه صداوسیمای استان برای حضور عموم مردم در مراسم کاروان بزرگ شادی عید غدیر، اطلاع‌رسانی شود تا مراسم و کاروان جشن هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، فضاسازی تبلیغاتی در اماکن عمومی و مذهبی، توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری مسابقه مکتوب غدیر و اهدای جوایز به برندگان، تهیه چهار هزار بروشور با موضوع اهمیت روز غدیر، تهیه و توزیع کتابچه‌های اعمال روز غدیر و اهدای ۱۸ کمک‌هزینه عتبات و عالیات را ازجمله برنامه‌هایی برشمرد که هم‌زمان با روز عید غدیر از سوی ادارات و نهادهای مردمی این شهرستان اجرا می‌شود.

وی بر حضور پرشور و باشکوه در برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر تأکید کرد و گفت: یکی از برنامه‌های که باید جدی و پرشکوه برگزار شود، اجتماع بزرگ و منسجم مردم این شهرستان در کاروان شادی روز عید غدیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha