جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت تبیین مسأله ولایت در جامعه، گفت: انقلاب اسلامی و ولایت فقیه ادامه راه غدیر است و عظمت بخشیدن به مساله غدیر تقویت دین الهی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان، امروز در جشن عید غدیر خم و مراسم عمامه گزاری طلاب همدانی در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) گفت: در کتاب الغدیر آمده است که در عید غدیر خم عمامه به دست مبارک خاتم انبیا(ص) بر سر حضرت علی(ع) گذاشته شده است.

مدیر حوزه علمیه همدان تصریح کرد: طلاب جوانی که در این روز مبارک ملبس به لباس مقدس روحانیت می شوند، بدانند که افتخار نوکری دین و پوشیدن لباس امیر مومنان علی(ع) را دارند.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اهمیت تبیین مساله ولایت در جامعه ابراز داشت:  انقلاب اسلامی و ولایت فقیه ادامه راه غدیر است و عظمت بخشیدن به مساله غدیر تقویت دین الهی به شمار می رود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود: لغت ولی در کلام نبی مکرم اسلام(ص) به معنای ولایت است نه دوستی و وظیفه اصلی طلاب و روحانیان این است که این مساله را در جهان اسلام نهادینه کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: خانواده های طلاب باید افتخار کنند که فرزندان و همسران آنها در راه دین الهی قدم گذاشته اند و خداوند آنها را از دنباله رو های  امیر مومنان علی(ع) قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به سختی راه طلبگی، گفت: طلاب جوان در اوایل راه طلبگی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند، ولی این مسأله در برابر رسالت آن ها یعنی ادامه دادن راه انبیا الهی مسأله کوچکی است.

عضو خبرگان رهبری در پایان گفت: مردم و مسئولان این را بدانند که تقویت حوزه های علمیه و طلاب علوم دینی تقویت اسلام است که دین الهی تاکنون به دست علمای الهی مستحکم مانده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha