شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قصه قرآنی

حوزه/ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، قصه‌ گویی را یک ابزار تربیتی برای انتقال آموزه‌ ها و تبیین ارزش ‌های اسلامی ایرانی و سبک زندگی دینی به کودکان و نوجوانان دانست.

هادی‌ یوسف‌ زاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز با اشاره به برگزاری جشن قصه گویی در این استان، گفت:  توسعه فرهنگ قصه ‌‌گویی و شناسایی استعداد‌های این عرصه از اهداف برگزاری جشن‌ های قصه ‌گویی است، قصه‌ گویی به عنوان یکی از فعالیت ‌های ارزشمند کانون پروش فکری است و برهمین اساس بهره‌ گیری از این ابزار تربیتی برای انتقال آموزه‌ ها و تبیین ارزش ‌های اسلامی ایرانی به کودکان و نوجوانان و همچنین آشنایی آنان با پیشینه و فرهنگ بومی و محلی همواره مورد توجه این مجموعه فرهنگی بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تاکید کرد: بهره گیری از قصه های قرآنی و دینی در این میان می تواند کودکان و نوجوانان را به طور عمیق با سبک زندگی اسلامی آشنا کند.

یوسف زاده در ادامه تصریح کرد: جشن‌ قصه گویی از ابتدای شهریور ماه سال جاری در شهرهای مختلف استان آغاز و با اجرای جشن قصه ‌گویی در مجتمع کانون تبریز به کار خود پایان داد.

وی افزود: در این جشن‌ها نوجوانان، پدربزرگ ‌ها و مادربزرگ ‌ها و دیگر علاقه ‌مندان قصه ‌گویی حضور داشتند و قصه‌ های خود را اجرا کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: ۲۴جشن قصه ‌گویی در تبریز و شهرهای مراغه، عجب‌ شیر، بناب، ملکان، آذرشهر، چاراویماق، هشترود، میانه، بستان‌آباد، اهر، ورزقان، کلیبر، مهربان، سراب، هادیشهر، شبستر، مرند و مراکز تبریز برگزار و با استقبال علاقه‌ مندان همراه شد.

یوسف‌ زاده با اشاره به اینکه برگزیدگان این جشن‌ها به مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌ گویی راه خواهند یافت، افزود: برگزیدگان جشنواره استانی قصه ‌گویی نیز در مرحله منطقه‌ ای حضور خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حکیمه توکلی RO ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    تصویر گر ونقاش هستم اعلام همکاری با همه ی نویسندگان باتشکر