جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زید بن رعد الحسین

حوزه/ زید رعد حسین کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد تاکید کرد: حملات ائتلاف به رهبری عربستان دلیل اصلی کشته و زخمی شدن مردم در یمن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، زید رعد حسین کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد تاکید کرد: حملات ائتلاف به رهبری عربستان دلیل اصلی کشته و زخمی شدن مردم در یمن است.

وی طی سخنانی در مقابل شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو تصریح کرد: آماری که سازمان ملل متحد از کشتار مردم یمن از زمان آغاز درگیری در یمن به دست آورده است، حداقل 5144 نفر است.

زید رعد افزود: تلاش های صورت گرفته در سال گذشته در خصوص این مسئله کافی نبوده است و این به خاطر خطرناک بودن تجاوز های مستمر و روزانه است که این درگیری در بر دارد.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، مسئولیت کشتار مردم بی گناه یمن را متوجه ائتلاف به رهبری عربستان دانست و خواستار تشکیل کمیته بین المللی برای بررسی این تجاوز ها شد.

 آمار مستقل داخلی دیروز تاکید کرد که تعداد قربانیان طی تجاوز عربستان و آمریکا به یمن در 900 روز به 34072 نفر شهید و مجروح رسید است.

شایان ذکر است که ائتلاف سعودی آمریکایی با از 26 مارس 2015میلادی(۳فروردین ۱۳۹۴) با تجاوز نظامی به یمن آغاز شد و آنچه درد و رنج مردم یمن را زیاد کرده، محاصره اقتصادی، بستن بندر ها و فرودگاه های یمنی و بمباران تأسیسات صنعتی و تجاری و کشاورزی است و این باعث شده که میلیون ها یمنی از اوضاع اسف بار اقتصادی، معیشتی و بهداشتی رنج ببرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha