جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین واعظی

حوزه/حجت‎الاسلام والمسلمین واعظی، بر لزوم توسعه فرهنگ خاطره نگاری به منظور استفاده هرچه بیشتر طلاب نسل های آینده از تجربیات طلاب و مبلغان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‎الاسلام والمسلمین واعظی عصر امروز در دومین جشنواره خاطره نگاری و داستان اشراق در مرکز همایش‎های دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره با بافت گسترده و متنوع جمعیتی کشور گفت: ایران دارای سازوارههای اجتماعی بسیاری است که با تنوع اقوام نیز در هم آمیخته است.

وی افزود:از دیگر سوی از جمله امتیازات حوزه علمیه ما نیز آن است که شاهد حضور این بافت متکثر جمعیتی و قومی در متن و بطن حوزه هستیم؛ حضور روحانیت در ایام تبلیغی در اقصی نقاط کشور این ارتباط اجتماعی را ایجاد کرده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در محرم امسال 10 هزار مبلغ اعزام می شوند و اطلاع کامل داریم که بسیاری از طلاب ما با مبالغ بسیار ناچیز و در برخی اوقات با هزینه خود در مناطق محروم کشور حضور پیدا میکنند.

وی خاطره نویسی را تابلویی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشورمان توصیف کرد و گفت: خاطره نویسی‏ها در واقع احداث و ایجاد اسناد تاریخی به منظور شناسایی واقعیت های فرهنگی ما و تطورات فرهنگی در حال وقوع است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی بیان کرد: در علم مدیریت، تاکید زیادی بر محفوظ ماندن دانش سازمانی می شود؛ یعنی تجربههای انباشه شده یک دانش سازمانی را شکل می دهد که باید حفظ شود و مدیر و کارشناس بعدی باید از این دانش استفاده کند.

وی عنوان کرد: باید دانش تبلیغ بومی و منطقه‎ای به عنوان یک دانش انباشته، متراکم شده و به آیندگان منتقل شود؛ خاطره نویسی به جریان ایجاد دانش سازمانی تبلیغ کمک می‎کند.

وی گفت: مساله تبلیغ دینی که در این شرایط توسط روحانیت و طلاب انجام می‎شود در بسیاری از مناطق با صحبت های زیادی روبرو است یعنی طلابی با کمترین توقع مادی به کار تبلیغی خود ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: نسلهای بعدی باید بدانند که ایمان و دین و تقوا و مکتب اهل بیت(ع) با سختی و زحمات روحانیت و مبلغان ما تداوم یافته و به ما رسیده است.

حجت‎الاسلام والمسلمین واعظی بیان کرد: خاطرات طلاب با دو نوع مخاطب مواجه است که اولین آنها، مخاطبان تخصصی است ولی ما باید به شکلی این خاطرات را منعکس کنیم که بتوانیم با لایه های مختلف اجتماعی ارتباط بگیریم؛ یعنی با کار خاطره نگاری و رمان نویسی کار فرهنگی انجام دهیم و مخاطب عمومی را تحت تاثیر قراردهیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی تصریح کرد: طلاب با خدمت و تطابق قول و فعل و مردم دوستی و محبت خود تصویرواقعی از روحانیت می سازیم و جامعه نیز آن را مشاهده می‎کند.

۳۱۳/۲۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha