سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دفاع مقدس

حوزه / معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان لرستان از برگزاری برنامه های متنوع هفته دفاع مقدس با محوریت ماه محرم در مدارس علمیه این استان خبر داد.

حجت الاسلام سعید بیرانوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به برنامه های این معاونت در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: برنامه های هفته دفاع مقدس از 31 شهریور آغاز شده و تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت .

وی با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید با محتوا و شکوه خاصی در حوزه و مدارس علمیه برگزار شود بیان داشت:زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا رسالتی سنگین است که با برگزای برنامه ها و یادواره های متعدد تنها می توان گوشه ای ناچیز از دین خود را به شهدا ادا نماییم .

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای بهره برداری از آثار و برکات معنوی دوران دفاع مقدس است خاطر نشان کرد:مبلغان و طلاب در این هفته تلاش نمایند تا دستاوردها و آثار و برکات معنوی دوران دفاع مقدس را برای نسل نوجوان و جوان جامعه بازگو نمایند .

حجت الاسلام بیرانوند برگزاری یادواره شهدای روحانی را از برنامه های محوری هفته دفاع مقدس در حوزه برشمرد و گفت:در این یادواره ها از روحانیون جانباز، ایثارگر و خانواده های شهدای روحانی تجلیل می شود .

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاههای هفته دفاع مقدس در مدارس علمیه نیز از دیگر برنامه های این معاونت است خاطر نشان کرد:در این نمایشگاه تصاویر رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس و رشادت های مبلغان و طلاب در جبهه های نبرد حق علیه باطل به نمایش گذاشته شده است .

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان لرستان نصب تابلوی نام شهدای طلاب و روحانی بر سر در حجرات مدارس علمیه، غبارروبی قبور شهدا، برگزاری برنامه های معنوی در جوار قبور شهدا بویژه شهدای گمنام و سخنرانی اساتید مجرب اخلاق حوزه  را نیز از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس برای طلاب برشمرد.

حجت الاسلام بیرانوند برگزاری محافل انس با قرآن هدیه به شهدا و روایت و خاطره گویی از زبان مبلغان دوران دفاع مقدس برای طلاب و بیان دستاوردها و آرمان های دفاع مقدس با محوریت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اسلام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان لرستان برشمرد.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha