جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
میناپور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر اینکه بی شک علما، روحانیون و طلاب در حماسه آفرینی ها و دفاع از مملت و ارزش ها سهم بسزایی داشته و دارند، تصریح کرد: روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش فعال داشته و در این بین مراجع بزرگوار تقلید و علما همواره پیشگام بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس باید به خوبی تبیین و تشریح شود، گفت: حضور روحانیت در عرصه های مختلف دفاع مقدس، حضوری پررنگ و اثرگذار بوده و نباید ایثارگری های روحانیون در دوران دفاع مقدس فراموش شود .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر اینکه بی شک علما، روحانیون و طلاب در حماسه آفرینی ها و دفاع از مملت و ارزش ها سهم بسزایی داشته و دارند، تصریح کرد: روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش فعال داشته و در این بین مراجع بزرگوار تقلید و علما همواره پیشگام بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس حوزه و روحانیت رسالت تابناک خود در عرصه جهاد و تبلیغ را به نمایش گذاشتند یادآور شد: امروز نیز روحانیون و طلاب ارزش های دفاع مقدس، این گنجینه گرانبها را به نسل جوان منتقل می کنند .

وی با اشاره به اینکه حوزویان قطب نمای ارزش های ایثار و شهادت در جبهه و جامعه هستند، گفت: تقویت روحیه معنوی، اخلاص و جهاد در میدان نبرد حق علیه باطل از رسالت های مهم روحانیت در دوران دفاع مقدس بود .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه علما و مبلغان در دوران دفاع مقدس روایات دینی و قرآنی را در خصوص جهاد و شهادت در بین رزمندگان ترویج می دادند، بیان داشت: تلطیف روحیه رزمندگان، پاسخ به مسائل شرعی مربوط به جبهه و جهاد، تقویت روحیه رزمی ، شجاعت و شهادت طلبی از دیگر رسالت های روحانیون در دوران دفاع مقدس بود .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در پایان گفت: امروز ضرورت دارد حماسه آفرینی های رزمندگان دوران دفاع مقدس برای نسل جوان جامعه بازگو و تبیین شود، چرا که تبیین آثار و دستاوردهای معنوی آن دوران پرافتخار، در جامعه راهکاری اساسی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha