جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 مرکز اسلامی تایلند

حوزه/ نشست ملیت پژوهی و بررسی نیازهای فرهنگی تایلند، در موسسه آموزش زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین کریمی قدوسی، نماینده سابق جامعه المصطفی در تایلند، در این نشست علمی به معرفی تایلند و ویژگی های فرهنگی این کشور پرداخت و تاکید کرد: حضور سالیانه 15 تا 18 میلیون توریست در تایلند، روحیه تعامل و فرهنگ صبر و حوصله در مردم این کشور نهادینه کرده است. در مجموع می توان گفت تایلند دارای محیطی آرام است که رعایت مسائل اخلاقی، پرهیز از پرخاشگری و احترام به قوانین و حقوق دیگران، در میان مردم آن مشهود است.

وی، سطح امنیت اجتماعی در تایلند را قابل توجه دانست و تاکید کرد: در تایلند، بودائیان در کنار مسلمانان شیعه و سنی، در زندگی مسالمت آمیز به سر می برند و کمتر درگیری های مذهبی میان آنان دیده می شود. بخش شایانی از این امنیت اجتماعی و روانی در تایلند، از پایه های اعتقادی، اخلاقی و معنوی مردم این کشور نشأت می گیرد.

نماینده سابق جامعه المصطفی در تایلند، در ادامه این نشست، به بیان وضعیت طلاب و دانش آموختگان تایلندی المصطفی پرداخت و یادآور شد: هم اکنون بیش از صد نفر از دانش آموختگان تایلندی المصطفی، در حوزه های مختلف آموزشی، دانشگاهی، حوزوی و رسانه ای و... تایلند فعالیت دارند و در عین حال، آزادی های مذهبی که در تایلند وجود دارد، زمینه مناسبی را برای فعالیت های فرهنگی و مذهبی آنان نیز فراهم نموده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره های مقدماتی آموزش زبان فارسی در نمایندگی جامعه المصطفی در تایلند، خاطرنشان کرد: بیشترین نیازمندی علمی طلاب تایلندی، تحصیل در رشته های علوم انسانی به منظور ورود به فضای دانشگاهی و بدست آوردن کرسی های درس است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی قدوسی، در پایان، هدایت تحصیلی مناسب در کنار مهارت افزایی به ویژه در عرصه های فرهنگی و رسانه های مجازی را برای طلاب تایلندی المصطفی با توجه به بسترهای بسیار مناسب زیرساختی در این کشور، ضروری دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha