دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 نشست رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان

حوزه/ در نشست رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان بر مقابله با افراط گرایی دینی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  دکتر شیرخانی رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم  در نشستی با  دکتر شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان محورهای پیشنهادی جهت همکاری مشترک بین انجمن و سفارت ایران  بررسی کردند.  

بر اساس این گزارش: همکاری مشترک مراکز دینی ایران با کلسیای ارتدوکس گرجستان با محوریت مقابله با افراط گرایی دینی؛  همکاری  در زمینه جامعه مسلمان گرجستان اعم از شیعه و سنی، (بررسی بسترها و زمینه های همکاری مشترک دینی)؛ دیپلماسی فرهنگی ایران در گرجستان (بسترها و زمینه های هم گرایی و واگرایی)؛  دیپلماسی علمی و دانشگاهی ( راهکارهای توسعه همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی دو کشور)؛ بررسی وضعیت تصویر ایران در کتب درسی گرجستان، آموزش زبان و ادبیات فارسی در آن کشور؛ بررسی وضعیت تصویر گرجستان در کتب درسی ایران؛ گردشگری در ایران و گرجستان ( شناسایی آسیب ها و ارایه راهکارها برای رفع آسیب ها و راهکارهای توسعه صعنت توریسم به ویژه توریسم علمی)  از محورهای پیشنهادی در این نشست بود.

خاطرنشان می شود: این نشست که در سفارت ایران در گرجستان  انجام شد، مورد استقبال سفیر قرار گرفت و بر همکاری مشترک در زمینه های بیان شده تاکید گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha