شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
گفتگو

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین گفت: فراگیری با قرآن باید از اولویت های خانواده ها باشد، زیرا قرآن برای همه امور زندگی برنامه‌ هایی دارد که انسان را به سوی سعادت و تکامل دنیوی و اخروی هدایت می کند

حجت الاسلام والمسلمین موسی صفی خانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، ارتباط نسل جوان با آموزه های دینی را ضروری خواند و گفت: امروز نسل جوان نیازمند ارتباط گیری با مباحث دینی است و گرچه دشمن تلاش زیادی می کند که آنها را از این نیاز گریزان کند با این حال این ارتباط و نیاز به دین یک گرایش فطری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین افزود:  گاهی از ظرفیت‌های هوش معنوی به ویژه در جوانان غافل شده‌ایم و ندانسته ایم که این ظرفیت تا چه حد در جوانان و نوجوانان سازنده و فطری است.

وی با اشاره به این که روحانیت با استفاده از شبکه تبلیغی که در اختیار دارد می‌تواند گام‌های بسیار مؤثری در ترویج سلامت معنوی جامعه و استفاده از ظرفیت‌های این نوع از سلامت بردارد، افزود: مقام معظم رهبری  فرمودند هر کسی در راه روشنگری فکری مردم تلاش و از انحراف جلوگیری کند جهاد محسوب می شود، لذا همه وظیفه داریم مردم و جوانان را با اندیشه های پلید و خطرناک وهابیت و فرقه های داعش، طالبان و آشنا کنیم.

حجت الاسلام صفی خانی، انس جوانان با قرآن را با اهمیت دانست و بیان داشت: برای موفقیت در مراحل مختلف زندگی باید قرآن را در راس زندگی قرار داد و از آن در هر لحظه زندگی بهره برد.

وی اظهار کرد: فراگیری این کتاب آسمانی باید از اولویت های خانواده ها باشد، زیرا قرآن برای همه امور زندگی برنامه‌ هایی دارد که انسان را به سوی سعادت و تکامل دنیوی و اخروی هدایت می کند.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: جاذبه قرآن به قدری است که تلاوت چند آیه از آن زمینه انس را فراهم می کند و حتی اگر کسی معنای آیات الهلی را هم نداند و فقط از خواندن آن بهره مند باشد به همین مقدار از فیض خدا بهره می برد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: جامعه  تشنه معارف اسلامی است، لذا ضرورت دارد در این زمینه تلاش بیشتری شود و همه ما برای آشنایی جوانان با آموزه‌های اسلامی تلاش کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha