شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم با بیان اینکه توسعه اماکن مذهبی شایسته و زیبنده شهر قم است، گفت: مردم از هر شهری به تناسب همان شهر توقع دارند و مکان های مذهبی در این خصوص اولویت دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در دیدار اعضای هیئت امنای امامزاده موسی مبرقع(علیه السلام) که در سالن محراب حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه باید به برکت حادثه کربلا تمام مشکلات نظام و افراد حل شود، اظهار داشت: در بسیاری از مجالسی که برای امام حسین علیه السلام و دیگر معصومین(ع) گرفته می شود، مردم فعالیت های خاصی از جمله کمک به مکان های مقدس و مذهبی انجام می دهند.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در راستای توسعه حرم امامزاده موسی مبرقع افزود: باید دقت داشت، علاوه بر فعالیت هایی که در طرح توسعه امامزاده موسی مبرقع علیه السلام انجام می شود،  دیگر نیازهای زائران و مجاوران نیز مد نظر قرار گیرد؛ مجموعه ای عظیم مانند آستان مقدس موسی مبرقع(علیه السلام)، باید ارائه کننده خدمات گوناگون به مردم باشد، تا آنها شوق حضور و زیارت پیدا کنند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) ادامه داد: برای امامزاده موسی مبرقع (علیه السلام) باید فعالیتی بین المللی صورت بگیرد، بنابراین باید فراخوانی تنظیم شود تا نوادگان امامزاده موسی مبرقع علیه السلام در داخل و خارج از کشور از طرح توسعه حرم ایشان مطلع و به توسعه این طرح کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: مطرح شدن طرح توسعه امامزاده موسی مبرقع (علیه السلام) در شورای فرهنگ عمومی کار مطلوبی است؛ اما به دلیل اینکه متصدی این امور اداره اوقاف و امور خیریه است، باید متولی این کار مهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه توسعه اماکن مذهبی زیبنده قم است، ابراز کرد: مردم از هر شهری به تناسب همان شهر توقع داشته و مکان های مذهبی در این خصوص اولویت دارند.

وی تصریح کرد: در گذشته توجه خاصی به امامزاده ها نمی شد اما بعد از برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور، نگاه ویژه ای به امامزاده ها شد و این مکان های مقدس قطب فرهنگی و معرفتی محسوب می شوند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha