جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ اولین نشست شورای گسترش و هماهنگی فعالیت های قرآنی حوزویان

حوزه/ رئيس مجمع مشورتي شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: در حال حاضر ظرفیت غنی که مراکز حوزوی دارند می توانند در ۶۰ رشته جشنواره ای مرتبط با قرآن که بر روی زمین مانده است با موفقیت ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی ظهر امروز دراولین نشست شورای گسترش و هماهنگی فعالیت های قرآنی مراکز حوزوی که در سالن جلسات آیت الله حائری (ره) مرکز مدیریت برگزار شد، اظهارداشت: این شورای و جایگاه آن با توجه به تجربه ملی و پتانسیل ارزشمند حوزوی که در خود دارد بسیار ممتاز و ارزشمند است چرا که هر جایی که خواستیم پروژه ای را راه اندازی و اداره کنیم اگر اهل قرآن کار را در دست گرفت موفقیت آن تضمین شده بود.

وی افزود: روزی اراده کردیم 5 هزار مرکز قرآنی در سراسر کشور راه اندازی کنیم با این شرط که حتما دو نفر روحانی قرآن دان در آن حضور داشته باشند، بعد از مدتی در ارزیابی و نظر سنجی هایمان دیدیم که آن مراکزی که از روحانی و طلبه به ویژه قرآن دان بهره برده است موفقیت بیشتری را نسبت به سایرین کسب کرده .

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تصریح کرد: پاشنه آشیل توسعه و گسترش قرآن کریم در همه ابعاد حوزه علمیه است، حوزه است که می تواند نقش هدایت گر و مجری را در کشور داشته باشد تا سایر مراکز و موسسات با تبعیت از خط سیری که حوزه ترسیم کرده است موفقیت هایی را کسب کنند.

وی بر مهجوریت قرآن کریم نه در حوزه ها بلکه در سراسر کشور تاکید کرد وگفت: امروز قرآن به نوعی در خود حوزه هم مهجور است و امروز بر آن شده ایم تا همه فعالیت های حداقلی و حداکثری مراکز و نهادهای حوزوی را یکی کرده و با هم افزایی، همرایی و تعامل بر تقویت بنیه قرآنی و تربیت نسل های قرآنی این مرز و بوم تلاش کنیم.

رئیس مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اظهارداشت: باید تلاش کنیم همه فعالیت های پژوهشی، تبلیغی، آموزشی و پژوهشی خود را با محوریت قرآن کریم پوشش دهیم ، لذا وقتی چنین شد می توانیم در 60 رشته جشنواره ای بر زمین مانده نیز ورود کرده و موفقیت هایی را رقم بزنیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha