جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
گردهمایی رهبران اسلام، مسیحیت کاتولیک و پروتستان در آفریقای مرکزی

حوزه/ رهبران اسلام، مسیحیت کاتولیک و پروتستان در ‌آفریقای مرکزی معتقدند: امروزه همزیستی صلح آمیز میان مسیحیان و مسلمانان دیگر یک آرزوی دست نیافتنی نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رهبران مذهبی اسلام، کاتولیک و پروتستان در جمهوری افریقای مرکزی برای جلوگیری از امتداد تنش های بین مذهبی با یکدیگر دیدار کردند.

در کنارکاتولیک ها و مسلمانان، پروتستان ها نیز نقش مهمی در این بین دارند و از زمان آغاز بحران سال 2013، آنها  نیز در حل و فصل اختلاف در جمهوری آفریقای مرکزی دخیل بوده اند و اقداماتی را جهت تقریب جوامع مذهبی صورت داده اند.

امام عمر کبین لایاما، رییس کمیته اسلامی آفریقای مرکزی، در مورد درگیری های بین مذهبی که منجر به تضعیف جمهوری افریقای مرکزی شده، گفت: درب ها به روی تمام مذاهب باز است، تا با یکدیگر همکاری کنیم و با یک صدا از انسجام اجتماعی، عشق و برادری صحبت کنیم. ما باید همه با هم متحد باشیم.

جف مورفی از روزنامه آفریقا نیوز در مصاحبه ای که با تعدادی از بزرگان مذاهب مختلف در افریقای مرکزی انجام داده، بیان کرد: به اعتقاد بسیاری از آنها ، امروزه همزیستی صلح آمیز میان مسیحیان و مسلمانان دیگر یک ارزوی دست نیافتنی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha