جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عباسی

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: مرکز برنامه‌ریزی سیاست‌ بین‌المللیِ دینی ما اربعین حسینی است و حرکت در مسیر سیدالشهدا (ع) و بزرگداشت اربعین فقط نیازمند پول و اعتبارات نیست؛ بلکه نیازمند انگیزه، معرفت، توکل و توسل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قزوین در مدرسه حکیمیه شهر نجف اشرف به همایش پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت:  اگر ما به نقطه مشترکی برای جدی گرفتن اربعین حسینی دست پیدا نکنیم، نمی‌توانیم خط ترسیم شده از سوی اهل بیت(ع) را برای ادامه این جریان حفظ کنیم.

وی افزود: باید دقت کرد که آینده جهان با ادامه جریان عاشورایی شکل خواهد گرفت، امام حسین(ع) برای بزرگداشت اربعین از طریق امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) ریل‌گذاری لازم را کرده‌اند؛ اما وظیفه ما برای استمرار این جریان چیست؟.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: مرکز برنامه‌ریزی سیاست‌ بین‌المللیِ دینی ما اربعین حسینی است و حرکت در مسیر سیدالشهدا(س) و بزرگداشت اربعین فقط نیازمند پول و اعتبارات نیست؛ بلکه نیازمند انگیزه، معرفت، توکل و توسل است.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان داشت: امام حسین(ع) فقط نیازمند انسان‌های باهمّتی است که فعالیت‌های حوزه جریان سازی اربعین را آغاز کنند.

وی با تاکید بر این که باید مرزهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اربعین را به خوبی بشناسیم، گفت: هم‌اکنون در عرصه سخت‌افزاری شاهد فعالیت‌های زیادی هستیم؛ اما در محتوا و نرم‌افزار نیازمند کارهای دقیق‌تری هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان داشت: همایش جهانی پیاده‌روی اربعین حسینی، ثمره فداکاری شهدای عالی مقام مدافع حرم و فرماندهی سردار سلیمانی و همه کسانی است که در عرصه مجاهدت‌های طولانی منطقه حضور دارند.

وی اظهار کرد: این مراسم موجب وحدت میان کشور ایران و عراق شده و نشان دهنده قدرت منطقه‌ای نرم‌افزاری به همه دنیاست که جامعه مسلمان به عشق آزادگی و فلسفه عاشورایی در آن حضور می‌یابند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: از ظرفیت بزرگ عاشورایی نه تنها از جنبه فرهنگی بلکه جنبه‌های آزادگی و حریت امام حسین(ع) و یاران ایشان نسبت به عدم پذیرش ظلم باید بهره برد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: ایرانیان چند سال است که در این راهپیمایی سنگ تمام می گذارند، این سفر معنوی حیرت تمام دنیا را برانگیخته و دشمنان را ترسانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha