دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
موکب جمکران

حوزه/ در راستای خدمت رسانی خادمان مسجد مقدس جمکران در موکب" مع امام المنصور" ( عمود ۱۰۷۰ ) مسیر منتهی به کربلای معلی علاوه بر برگزاری کارگاه‌های مهدوی پژوهی و پاسخگویی به شبهات ، میزبانی از زائران حسینی با قوت و تلاش مضاعف این خادمان به صورت شبانه روزی در حال انجام می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در راستای خدمت رسانی خادمان مسجد مقدس جمکران در موکب "مع امام المنصور" ( عمود ۱۰۷۰ ) مسیر منتهی به کربلای معلی علاوه بر برگزاری کارگاه‌های مهدوی پژوهی و پاسخگویی به شبهات ، میزبانی از زائران حسینی با قوت و تلاش مضاعف این خادمان به صورت شبانه روزی در حال انجام می باشد.

در همین راستا مسئول آشپزخانه موکب مسجد مقدس جمکران به حوزه نیوز خبر از ظرفيت توزیع روزانه ۲۰ هزار پرس غذا در موکب مسجد مقدس جمکران داد.

ابوالقاسم طالبی گفت: در دو روز گذشته، روزانه بیش از پنج هزار پرس غذا و دو هزار و 500 قرص نان در دو نوبت ناهار و شام بین زائران اربعین حسینی توزیع شده است.

وی با اشاره به تنوع طبخ غذاهای مختلف در آشپزخانه موکب مسجد مقدس جمکران اظهار كرد: روزانه بیش از پنج هزار پرس غذا در دو نوبت ناهار و شام بین زائران اربعین حسینی توزیع می‌شود.

وی بابیان اینکه اقدامات آشپزخانه موکب مسجد مقدس جمکران از روز گذشته به‌صورت ویژه آغازشده است، افزود: روز گذشته در دو نوبت ناهار و شام بیش از سه هزار پرس غذا توزیع و برای روز جاری نیز پنج هزار پرس غذا در نظر گرفته‌ شده است که با نزدیک شدن به اربعین تعداد  غذا به بیش از ۲۰ هزار پرس خواهد رسید.

مسئول آشپزخانه موکب مسجد مقدس جمکران، توزیع شله‌زرد و شلغم را از دیگر اقدامات آشپزخانه برشمرد و گفت: یک‌تن و ۷۰۰ کیلوگرم شلغم برای ایام هفته جاری تا پایان ایام اربعین برای توزیع بین زوار اربعین حسینی در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به پخت نان محلی در موکب مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: روزانه بیش از ۲۵۰۰ قرص نان با کمک ۱۰ نفر از نانوایان استان قم طبخ و بین زائران توزیع خواهد شد که این تعداد قرص نان در روزهای آینده تا بیش از ۶ هزار نيز خواهد رسید.

طبخ و توزیع 30 هزار کاسه سمنو در موکب مسجد مقدس جمکران

از دیگر ابتکارات موکب مع امام منصور طبخ و توزیع سمنو در ایام پیاده روی اربعین حسینی است که برای دومین سال در این موکب به انجام می رسد.

امسال هم برای طبخ سمنو بیش از ۱۵۰ کیلوگرم گندم و ۸۰ کیلوگرم آرد در نظر گرفته شده که در پنج روز ۳۰ هزار کاسه سمنو طبخ و بین زائران اربعین حسینی توزیع خواهد شد.

برای طبع سمنو، گندم به مدت ۷ روز در فضای مرطوب نگهداری و پس از جوانه زدن چرخ و پس از مدت ۲۴ ساعت سمنو آماده توزیع خواهد شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha