جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد از ثبت‌نام قریب به سه هزار و ۲۰۰ نفر زائر در قالب کاروان‌های پیاده و سواره به مشهد مقدس برای حضور در مراسم‌های عزاداری دهه آخر صفر خبر داد.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود 70 هزار زائر از شهرستان بجنورد به مشهد مقدس برای مراسم‌های عزاداری دهه آخر صفر اعزام شوند.

وی افزود: تاکنون سه هزار و 160 نفر در کاروان‌های پیاده و سواره از این شهرستان برای اعزام به مشهد مقدس، ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام هدایتی گفت: از این تعداد یک هزار و 730 نفر در کاروان‌های پیاده و یک هزار و 430 نفر نیز در کاروان‌های سواره اعزام به مشهد مقدس، ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه تمام هیئات پیاده باید زیر نظر یکی از هیئت‌های مذهبیِ دارای کد، ثبت‌نام و اعزام شوند، اظهار داشت: 20 ایستگاه صلواتی در داخل و خارج بجنورد و همچنین دو پایگاه هلال‌احمر برای امدادرسانی در مسیر زائران مستقر خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد تصریح کرد: کاروان‌های پیاده شهرستان از نزدیک اربعین حسینی به سمت مشهد الرضا(ع) حرکت کرده و تا 28 صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در جوار حرم رضوی به عزاداری می‌پردازند.

وی گفت: هیئت‌های مذهبی روستایی که در مسیر حرکت کاروان‌های پیاده به سمت مشهد مقدس هستند همچون گذشته با برپایی ایستگاه‌های متعدد صلواتی، پذیرای زائران حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) خواهند بود.

حجت‌الاسلام هدایتی افزود: همچنین به‌منظور اسکان و پذیرایی زائران پیاده حرم رضوی، مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان واقع در مسیر حرکت کاروان‌ها نیز برای ارائه خدمات به زائران ساماندهی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این کاروان‌ها باهدف احیای مراسم معنوی پیاده‌روی تشکیل شده است و در مسیر حرکت کاروان با حضور در شهرهای مختلف به تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی شیعی و زنده نگه‌داشتن سیره اهل‌بیت می‌پردازند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha