شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) در منزل آیت الله مقتدایی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد گفت: هر فردی در این دنیا به بهره خود از زندگی دست خواهد یافت و بدون به دست آوردن آن از دنیا نخواهد رفت بنابراین نباید به کسب مال از طریق غیر مشروع حرص داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری« حوزه» مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور آیات عظام نوری همدانی، سبحانی، آیت الله مقتدایی، خاتمی، اعرافی، حسینی بوشهری، فقیهی، علوی بروجردی، گرامی، و حجج‌اسلام والمسلمین ،رفعتی، شهرستانی،حسینی قزوینی و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در دفتر آیت‌الله مقتدایی در قم برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نظری منفرد گفت: هفده ماه صفر در اغلب کشورهای عربی روز شهادت امام رضا (ع)است و دسته‌های عزاداری حرکت خود را از نجف اشرف به ‌سوی کربلا شروع می‌کردند.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) افزود: باید به خدا حسن ظن پیدا کرد و اساساً حسن ظن به خدا از ویژگی‌های اصلی و مهم مؤمن است، چراکه مؤمن خداباور است همچنین خداوند متعال را عالم به تمام امورمی داند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: یکی دیگر از باورهای اصلی مؤمن  باور به قدرت نامتناهی خداست و همچنین باور به فضل خدا نیز از ویژگی‌های دیگر یک مؤمن است که اگر در یک فرد مؤمن جمع شود حتماً مؤمن نسبت به خداوند متعال حسن ظن پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: اگر فردی حسن ظن به خداوند متعال پیدا کرد خداوند نیز بر اساس همان حسن ظن مؤمن در قبال وی عمل می‌کند که بسیار مهم و قابل‌توجه است.

وی ادامه داد:  قبض و بسط رزق به دست خداست ولی ممکن فردی خطا کند و رزق خدا را در حرام قرار دهد و اگر فرد به کم رزق قناعت کرد خداوند نیز به عمل کم از وی راضی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد تصریح کرد: هر فردی که از طریق حلال امورات زندگی خود را بگذراند، هزینه‌های زندگی او اندک و آسان می‌شود و نوعی بصیرت و قوه تشخیص به وی عطا می‌کند و او را سالم از مرز دنیا عبور داده و سبب عاقبت ‌به‌خیری او می‌شود درحالی‌که در کسب حرام هزینه‌ها پیش‌بینی‌نشده و غیرقابل‌تصور در زندگی فرد به وجود می‌آید.

استاد حوزه علمیه گفت: هر فردی در این دنیا به بهره خود از زندگی دست خواهد یافت و بدون به دست آوردن آن از دنیا نخواهد رفت  بنابراین نباید به کسب مال از طریق غیر مشروع حرص داشته باشد.

وی با اشاره به توجه و اهتمام ویژه امام رضا(ع) درباره حادثه کربلا و قیام امام حسین (ع)عنوان کرد: امام رضا (ع)احادیث و روایات فراوانی درباره امام حسین(ع) دارد و دلیل بسیاری از اشعار دعبل خزائی نیز به خاطر عنایت ویژه امام رضا(ع) به امام حسین (ع)بوده است همچنین روایات امام رضا(ع) با ابن شبیب نیز نمونه‌های گویای این حقیقت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • همت IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    0 0
    باسلام..متن و عکس استاد رزاقی در خبر وجود دارد ولی از استاد منفرد آورده شد..اصلاح یا تناقض بر طرف شود..