جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد جواد جمالی

حوزه/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: استعفای حریری به تحریک عربستان و با هدف تنش در منطقه انجام شد.

محمد جواد جمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: البته تحریک سعدحریری برای استعفا از مقام نخست وزیری لبنان از سوی سعودی ها تنها بخشی از نقشه ها و طرح های عربستان برای ایجاد تنش در منطقه است و آن ها هزینه های بسیاری در این باره برای رسیدن به اهداف خود انجام می دهند که تاکنون البته به آن ها دست نیافته اند.

وی افزود: عربستان امروز در باتلاقی که خود باعث و بانی اش در یمن بوده، گرفتار شده و با کشتار بیشتر مردم بیگناه یمنی به خصوص کودکان و زنان ، آبروی خود را در مجامع جهانی از دست داده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کنیم که سعودی ها به نیابت از آمریکا دست به این تحرکات می زنند و حرف های خصمانه حریری علیه ایران و جریان مقاومت اسلامی نشان می دهد که این کارها به خواست آمریکا و تحت یک سری برنامه های از پیش تعیین شده صورت می گیرد.

وی گفت: در این میان سخنان اخیر وزیر امور خارجه عربستان نیز قابل تامل است که برای چندمین بار اتهاماتی را به نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت داده و همزمان می بینیم که ترامپ نیز در سفر خود به شرق آسیا همین مباحث را به نوعی دیگر و با ادبیات خاص خود تکرار می کند؛ این ها نشان می دهد که این تحرکات و سخنان به صورت مکمل و از پیش تعیین شده است.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha