جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سروری

حوزه/ زیارت اربعین ستون ولایت است؛ اربعین، تکمیل انقلاب عاشورادر این چهارده قرن بوده است؛ اربعین یک تراژدی بین المللی با آرمان‌های روحانی و معنوی است.

حجت الاسلام والمسلمین سروری در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی(ع) گفت: اربعین حسینی(ع) امروزه به بزرگترین اجتماع انسانی  دینی در سراسر جهان تبدیل شده است و آیات محکمه الهی امروز در طواف حرم حسینی(ع) تجلی یافته است.

وی افزود: اربعین نماد عزت شیعه ونماد حرکت جهانی شیعه بر علیه نظام استکباری و طاغوتی و شیطانی است؛ اربعین نماد ایجاد لشکر جهانی حضرت امام حسین(ع) در جهت حرکت متعالی مهدوی است.

نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام و معارف دینی بیان کرد: اربعین موتور حرکت برای بازگشت تمام مسلمان وهمه آزادی خوهان  به مسیر حقیقی برای رسیدن به تمام کمالات وارزش های الهی است.

وی گفت:  اربعین یعنی  تحقق "اهدنا الصراط المستقيم" یعنی نشان د ادن  وَأَنَّ هَذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيمًا فَاتَّبِعُوهُ  برای همه عالمان است؛ اربعین یکی از دلایل بزرگداشت اربعين حدیث امام عسكري‏ عليه السلام است که حضرت می فرماید: مؤمن پنج نشانه دارد « عَلاماتُ المُؤمِنِ خَمسٌ . . . و زِيارَةُ الأربَعينَ . . . مؤمن پنج نشانه دارد . . . و يكي از آنها زيارت روز اربعين است .

استاد حوزه بیان کرد: امام صادق عليه ‏السلام  دركامل الزيارات به زیارت سیدالشهدا اشاره می کند و می فرماید «لا تَدَع زيارَةَ الحُسَينِ بنِ عَلىّ عليه السلام و مُر اَصحابَكَ بِذالِكَ، يَمُدُّ اللّه  فى عُمرِكَ و يَزيدُ اللّه  فى رِزقِكَ و يُحييكَ اللّه  سَعيدا و لاتَموتُ اِلاّ سَعيدا و يَكتُبكَ سَعيدا».

وی گفت: امام صادق(ع) بیان می فرمایند که زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در اين صورت، خداوند عمرت را طولانى و روزى ات را زياد مى كند و زندگى ات را همراه با سعادت مى كند و جز سعادتمند نمى ميرى و نام تو را در شمار سعادتمندان، ثبت مى كند.

نویسنده حوزوی بیان کرد: وجود مبارک امام باقر علیه السلام در فرازی در أربعین أبی عبدالله  می فرماید: وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ ؛ سيدالشهدا در راه تو خون دل ها خورد تا بندگانت ( نه شيعيان و يا مسلمانان بلكه تمام انسانها) را از ناداني و سردرگمي و گمراهي رهايي بخشد!

وی گفت: به عبارت دیگر امام حسین(ع) خون جگر اش را داد ، خون گلوی خود را داد ، خون سر خود را داد، خون آن بچة شیری را داد تا مردم را متدیّن کند، تا مردم جامعه ی خفته و غرق شده در دریای گمراهی ونادانی نجات دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سروری تصریح کرد: اربعین، مراسم آژیر بیدار باش  برای تمام خفته های عالم است؛ حماسه ی اربعین  بهترین وسیله بیدار کردن تمام وجدانهای  خفته ای است که بر اثرکج روی ها و انحرافات اعتقادی، فکری و روحی  گمراه شده اند ومی خواهند نجات پیدا کنند.

وی گفت: مراسم با شکوه اربعین ، بهترین راه ترويج فرهنگ ومکتب اهل بیت(علیهم السلام) است كه چون خورشيدي فروزان برای هدايت و بيدارگري مردم آزادی خوا و همچنین شكوفايي انديشه بشريت امروز می تابد..

نویسده کتاب بی بصیرتانی از تاریخ کربلا بیان کرد: اربعین نوید بخش و فراهم کردن زمینه این ندای ملکوتی است که امام عصر(عج) در هنگام ظهور خود را به اهل عالم معرفی می کند.

وی گفت: امام زمان(عج) در هنگام ظهور ندا بر می ورد که اَلا يا اَهلَ العالَم اَنَا الاِمام القائِم. آگاه باشيد اي جهانيان که منم امام قائم؛ اَلا يا اَهلَ العالَم اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم. آگاه باشيد اي اهل عالم که منم شمشير انتقام گيرنده؛ اَلا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين قَتَلُوهُ عَطشاناً. اي اهل جهان که جدّ من حسين را تشنه کام کشتند؛ الا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين طَرَحُوهُ عُرياناً. اي اهل عالم ، جد من حسين را روي خاک افکندند؛  اَلا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين سَحَقُوهُ عُدواناً؛ آگاه باشيد اي جهانيان که حق جد من حسين را از روي کينه توزي پايمال کردند.

وی تصریح کرد: این نکته قابل تحمل است که از پنج ندای امام زمان چهار ندا به نام ابی عبدالله الحسین گره خورده، زمینه این مهم که امام زمان بیاید و به همه عالم با این عبارات الا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين خطاب کند و خودش را معرفی کند اربعین است.

حجت الاسلام والمسلمین سروری یادآورشد: زیارت اربعین ستون ولایت است؛ اربعین، تکمیل انقلاب عاشورادر این چهارده قرن بوده است؛ اربعین یک تراژدی بین المللی با آرمان‌های روحانی و معنوی است.

وی گفت: اربعین حسینی يعني  مقدمه جمع شدن همه دل ها از تمام نقاط عالم در زير خيمه رحمه الواسعه الهی است؛ همایش چند میلیونی اربعین، مسیر جانبازی در راه حق و فنا شدن برای احیای دین و روحیه شهادت طلبی وظلم ستیزی را هر ساله به کل دنیا مخابره می کند.

وی تصریح کرد: اربعین یعنی ظهور شوق و شور، معنی بالاترین درک و شعور،اربعین یعنی شکوه و اعتبار، اقتدار بی‌شمار و افتخار، اربعین یعنی که شیعه زنده است‌، اربعین یعنی این که مکتب عزّ و شرف پاینده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha