جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدرا رئیس مرکز خدمات با امام جمعه اردبیل

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: مردم عزیز ما تصور می‌کنند اگر عده‌ای از روحانیون که شاغل در مجموعه‌ای هستند و زندگی متعارفی دارند، سایر روحانیون نیز مانند آنها هستند، در حالی که اکثر روحانیون تنها به تبلیغ، تدریس و تحقیق و امامت جماعت مشغولند و از مزایای سازمان‌ها برخوردار نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به برنامه سفرهای استانی مسئولان مرکز خدمات گفت: آشنایی با مشکلات طلاب و روحانیون استان‌های مختلف از نزدیک و اطلاع‌رسانی خدمات مرکز به طلاب مخصوصاً در مناطق محروم از جمله اهداف این سفرها است.

وی بیان کرد: سفر به استان اردبیل، هفدهمین سفر استانی مسئولان مرکز خدمات است و از دو روز قبل همکاران ما وارد استان شده و از همه مدارس علمیه این استان بازدید داشته و با مدیران، اساتید و طلاب این مدارس دیدار کرده‌اند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه عقبه اسلامیت نظام ما روحانیت است گفت: روحانیت نقش ویژه‌ای در انقلاب داشته و خاستگاه اصلی انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: هویت ملی ما به ایمان و مکتب ما بستگی دارد و روحانیت نقش ویژه‌ای در حفظ این ایمان و مکتب دارد و حتی استقلال ما در گرو روحانیت است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روحانیت چیزی برای خود نخواسته است و طلاب و روحانیون همواره با مشکلات بسیاری مواجه بوده‌اند و حتی از حداقل معیشت زندگی نیز محروم بوده‌اند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در اوایل دهه هفتاد با هدف تأمین حداقل معیشت و حقوق شهروندی روحانیون، امر به تأسیس این مرکز دادند و الحمدلله سال به سال این مجموعه در ترسیم اهدافش توانسته قدم‌های مؤثرتری بردارد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: مردم عزیز ما تصور می‌کنند اگر عده‌ای از روحانیون که شاغل در مجموعه‌ای هستند و زندگی متعارفی دارند سایر روحانیون نیز مانند آنها هستند، در حالی که اکثر روحانیون تنها به تبلیغ، تدریس و تحقیق و امامت جماعت مشغولند و از مزایای سازمان‌ها برخوردار نیستند.

وی بیان کرد: مرکز خدمات موظف است تا برای تأمین حداقل معیشت طلاب و روحانیون قدم‌هایی بردارد تا آنها بتوانند نقش بی‌بدیل خود را در جامعه ایفا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: امکانات مرکز خدمات حوزه محدود است و توانایی تأمین حداقل‌ها را برای زندگی طلاب ندارد و نیازمند این هستیم نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و مسئولان استانی با مرکز خدمات برای رسیدن به این هدف همکاری کنند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha