جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه اردبیل در دیدار با رئیس مرکز خدمات

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عاملی با انتقاد ازحضور دائمی طلاب و روحانیون در شهر قم گفت: حضور طلاب و روحانیون در قم باعث می‌شود که علم و فقاهت در این شهرستان محبوس شود، درحالی‌که مناطق مختلف کشور نیازمند حضور حوزویان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین عاملی، در دیدار با رئیس و مسئولان مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور ضمن قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات گفت: مجموعه مرکز خدمات نقشی بسیار حیاتی در زندگی علما و روحانیون ایفا کرده است.

رئیس شورای حوزه علمیه اردبیل با اشاره به این که طلاب و روحانیون با مشکلات بسیاری مواجه هستند و در تأمین حداقل های زندگی مشکل دارند، تصریح کرد: می‌توان برای تأمین حوزه‌های علمیه برنامه ریز کرد و در عین حال به استقلالش ضربه‌ای وارد نشود، درحالی‌که اکنون حوزه‌های علمیه با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

وی ادامه داد: طلبه‌ها و روحانیون با شهریه اندک طلبگی زندگی می‌کنند که بسیار مشکل است و حتی مسئله تبلیغ روحانیون را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ضمن انتقاد از تجمع طلاب و روحانیون در شهر قم گفت: حضور طلاب و روحانیون در قم باعث می‌شود که علم و فقاهت در این شهرستان محبوس شود، درحالی‌که مناطق مختلف کشور نیازمند حضور حوزویان هستند.

نماینده ولی فقیه در اردبیل در پایان گفت: باید برای هجرت طلاب از قم برنامه ریزی کرد و نیاز است فعالیت‌های مرکز خدمات هدفمند ارائه شود تا طلاب و روحانیون برای هجرت از قم ترغیب شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha