شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بهرام دلیر

حوزه/ اگر بخواهیم مانند ائمه(ع) رفتار کنیم و به ایجاد وحدت به خصوص در داخل کشور کمک کنیم، باید از هرگونه حزب بازی و بازی های سیاسی برای از بین بردن رقیب دست برداریم و به توسعه وحدت کمک کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دلیر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به ولادت پیامبر مکرم اسلام و امام صادق(ع) گفت: بین رسالت و امامت ارتباط مستقیم وجود دارد و امامت در ادامه رسالت انبیاء الهی است و معصومین(ع) برگزیده شده اند تا همان برنامه های انبیاء الهی را در جامعه تجلی دهند.

این استاد حوزه عنوان کرد: امامان(ع) آمده اند تا گام مهمی در ایجاد وحدت بردارند، همان طور که پیامبر(ص) این برنامه ها را اجرا می کردند و طوری قدم برمی داشتند تا همه جذب دین شوند.

 وی اظهار داشت:امام صادق(ع) برای ایجاد همدلی در جامعه  از حقوق خود می گذشتند تا مبادا جامعه اسلامی گرفتار گسست شود.

استاد حوزه علمیه گفت: حضرت علی(ع) برای جلو گیری از خون و خونریزی و جلوگیری از غزوات مختلف و برای از بین نرفتن وحدت بین مسلمین  و دور شدن جامعه اسلامی از تنش از حق حتمی خود می گذشتند؛ همه اینها نشان دهنده عمق توجه ائمه(ع) به مسئله مهم وحدت و ایجاد دوستی بود.

 حجت الاسلام و المسلمین دلیر اظهارداشت: امام صادق(ع) برای برقرارکردن همدلی و یکپارچگی مسلمین، شاگردان زیادی را تربیت کرده بودند و به اقصی نقاط دنیا می فرستادند و سفارش به مسئله وحدت می کردند.

این محقق اظهار داشت: امام(ع) در زندگی سراسر نور خود، همیشه طوری قدم برمی داشتند و حرکت می کردند که به برقراری وحدت بین مسلمین کمک کند و اساسا همه حرکت معصومین(ع) بر پایه ایجاد دوستی و افزایش محبت و همدلی بود و به هیچ کس اجازه تنش در جامعه اسلامی را نمی دادند.

استاد حوزه علمیه گفت: همه عوامل نشان می دهد، ولایت در ادامه و تداوم رسالت براساس ایجاد وحدت بوده و می خواستند وحدت توسعه یابد.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم مانند ائمه(ع) رفتار کنیم و به ایجاد وحدت به خصوص در داخل کشور کمک کنیم، باید از هرگونه حزب بازی و بازی های سیاسی برای از بین بردن رقیب و از بین بردن وحدت دست برداریم و به توسعه وحدت کمک کنیم.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha