دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین بر لزوم پرهیز جدی از انجام پژوهش های تکراری و کم خاصیت در کشور تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که حوزه و دانشگاه در سال های اخیر گام های خوبی در زمینه تولید علم و پژوهش در کشور برداشته اند، ابراز داشت: به خصوص در رابطه با حوزه های علمیه، آن چه محسوس است این که در یکی دو دهه گذشته اقدامات و کارهای بسیار خوب پژوهشی صورت گرفته به طوری که باید گفت حقیقتاً قدرت و وسعت پژوهشی امروز حوزه و نیز محصولات علمی و پژوهشی آن نسبت به سابق قابل قیاس نیست.

وی افزود: نتیجه بسیاری از این پژوهش ها نیز در جلسات و نمایشگاه های متعدد عرضه شده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته است، ضمن آن که به طور خاص برخی از آن ها در قالب کتاب هایی فاخر و قابل توجه در همایش کتاب سال حوزه و نیز جشنواره علامه حلی و از این دست جشنواره ها از صاحبان آن ها تقدیر شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با ابراز تاسف از این که برخی مراکز علمی و پژوهشی کشور، کارهای تکراری و گاه کم خاصیت را عهده دار می شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و این که به سختی منابع مالی تامین می شود ما باید به سمت و سویی برویم که پژوهش های دارای اولویت دار شناخته شده و مورد حمایت جدی قرار گیرد.

وی گفت: از سویی هم در حوزه های علمیه و هم دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی و اجرایی ، نیاز به ساماندهی و جهت دهی مطلوب فعالیت های پژوهشی کاملاً احساس می شود.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی بیان داشت: در واقع آنچه لازم است این که با هوشمندی و درک اقتضائات روز، یک تقسیم کاری صورت گرفته و حوزه های کاری به روشنی تعریف شود تا از کمترین منابع موجود بیشترین و بهترین بهره برداری صورت گیرد ، زیرا در این صورت خروجی کارها نیز بهتر و مطلوب تر می باشد و کارهای پژوهشی بر اساس نیازسنجی واقعی صورت می گیرد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha