سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که تبلیغ دین باید با اخلاص همراه باشد، تصریح کرد: اگر بزرگان در طول تاريخ به شهرت و ماديات فکر مي‌کردند، امروز اين معارف به دست ما نمي‌ رسيد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع تعدادی از گروه های تبلیغی استان، تبليغ چهره به چهره را بهترين روش براي ترويج انديشه هاي اسلامي در سطح جامعه دانست و گفت: هيچ روشي همانند اين نوع تبليغ کارساز و تاثيرگذار نيست.

وی با بیان این که تبلیغ مهم ترین اصل در دین مبین اسلام است، افزود: اگر تبليغ از اسلام گرفته شود، هيچ چيز براي اسلام نمي ماند، همانطور که فرهنگ عاشورايي و فاطمي با تبليغ مبلغان بزرگي همچون حضرت زينب(س) به ما رسيده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکيد بر نقش تبليغ و رسانه در دنياي امروز، گفت: امروز در جهان شاهد آن هستيم که دشمنان از حربه تبليغ براي مبارزه با فرهنگ غني اسلام ناب محمدي و پيشبر اهداف شوم خود استفاده می کنند، زيرا متوجه شده اند که تهديد نظامي و اقتصادي کارساز نخواهد بود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که تبليغ به معنای رساندن پيام با ابزارها و امکانات مناسب است، تصریح کرد: امروز باید از همه ابزارهای سنتی و مدرن برای تبلیغ دین و ارزش های الهی در جامعه استفاده شود.

عضوشورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه گفت: هدف تبليغ دین آشنا کردن مردم با مباني صحيح اسلامي، قرآن و سيره پيامبرگرامی اسلام، اهل بيت(ع) و بشارت دادن مؤمنان به بهشت جاودان و هشدار از عذاب الهي است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز تبليغ به عنوان يکي از مهم ترین مسائل جامعه بشري است، ادامه داد: امروز بايد با بهرمندي از ابزار مؤثر تبليغ صحيح اهداف دین را برای جامعه تبیین و تشریح کنیم.

حجت الاسلام شکریان با بيان اين که کساني که موفق به امر تبليغ مي‌شوند، بايد قدر اين کار را بدانند، اظهار کرد: هدف اصلي تمام کارهايي که در حوزه دین صورت مي‌گيرد به منظور تبليغ و رساندن پيام و معارف اسلامي به مردم است و هرکس در اين مسير قدم بردارد خدمات شاياني را انجام داده است.

وی با بيان اين که اگر بزرگان در طول تاريخ به شهرت و ماديات فکر مي‌کردند، امروز اين معارف به دست ما نمي‌ رسيد، افزود: برخي از بزرگان و علما در مسیر گسترش دین مشکلات و سختی های بسیاری را متحمل شدند و محرومیت های بسياري را به جان خريدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز بايد معارف اسلامي را به شیوه ای اثرگذار به تشنگان دین و معرفت ارائه داد، گفت: با توجه به گسترش علم و تکنولوژی، امروز ظرفیت های ارزشمندی برای تبلیغ دین وجود دارد که نباید از این پتانسیل ها غافل شویم.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که تبلیغ دین باید با اخلاص همراه باشد، تصریح کرد: یک مبلغ دین در ابتدا باید خود عمل به دین کند تا دیگران از او الگو بگیرند.

وی  با بيان اينکه تبليغ عملي بسيار موثر‌تر از ساير گونه‌هاي تبليغ است افزود: تبليغ گفتاري و نوشتاري نوعي از تعليم است که هرکس آن را ياد گرفت، ممکن است، عمل نکند، اما تبليغ عملي، عمل ديگران را به دنبال دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که اگر بخواهيم چيزي را به ديگران ياد دهيم بايد خودمان آن را عمل و اجرا کنيم، تصریح کرد: حضور و زندگی یک مبلغ دین در مناطق محروم و روستایی می تواند اثرگذاری بسیاری بر روی مردم آن منطقه داشته باشد.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که اگر بخواهيم تبليغ ما موثر باشد بايد ساده زيستي و مراقبت بر اعمال را فراموش نکنيم، بیان داشت: امروز دین و ارزش های الهی در جامعه مظلوم واقع شده و باید برای دفاع و حراست از آن همه به میدان بیایند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اينکه مردم به مسائل اخلاقي، ديني و احکام نيازمند هستند، افزود: مبلغان بايد نيازهاي منطقه‌اي که براي تبليغ به آنجا اعزام مي‌شوند را ارزيابي و بر اساس نياز‌ها و اولويت‌هاي آنجا مطالب خود را ارائه کنند.

وی با تأکيد بر اين که مبلغان بايد با جوانان ارتباط نزديکي برقرار کنند، افزود: بايد در فضايي صميمي به سؤالات جوانان پاسخ گفت و به سؤالات آنها پاسخ های مستدل داده شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha