جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
استفاده طلاب از فضای مجازی

حوزه/ ما خواهان استقلال و مدیریت در ارتباطات و فضای مجازی کشور هستیم ومخالف وادادگی و انفعال در مقابل دشمن هستیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، متن بیانیه جمعی از طلاب و فضلای انقلابی حوزه علمیه قم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لَا تَرْكَنُواْ إِلىَ الَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَ مَا لَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُون َ_ هود ، آیه 113
و بر ظالمان تكيه ننماييد، كه موجب مى‏شود آتش شما را فرا گيرد؛ و در آن حال، هيچ ولىّ و سرپرستى جز خدا نخواهيد داشت؛ و يارى نمى‏شويد!
بیانیه جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم پیرامون ناآرامی های اخیر و لزوم تجدید نظر نسبت به مدیریت فضای مجازی
انقلاب اسلامی ایران، در طول دوران های مختلف همواره شاهد حوادث گوناگون بوده است. حوادث ریز و درشتی که هر از چند گاهی آسیب هایی به کشور زده است، اما نکته مهم این است که همه این حوادث و فتنه ها، در اثر اتحاد و همدلی مردم و هدایت الهی امام راحل عظیم الشأن و رهبر معظم انقلاب، یکی پس از دیگری از بین رفته و خنثی شده است. 
ایران اسلامی، از آنجا که بر خلاف خواست استکبار جهانی، بر پای خود ایستاده و کشوری مستقل است همواره دستخوش خصومت ورزی های بسیار بوده و هست و از آنجا که مردمی غیور دارد، ذلت وابستگی و استثمار بیگانگان را نمی پذیرد و هرگز اجازه نمی دهد حریم مقدس این کشور، به چکمه اجانب آلوده شود و تاپای جان برای دفع دشمن می جنگد و البته این مبارزه افتخار ماست.
آنچه باید به آن توجه کنیم این است که این دشمن ها پایانی ندارد و ما باید دائم، هوشیار بوده و آمادگی خود را حفظ کنیم. برای حفظ آمادگی، مهمترین نکته این است که همواره تحلیل درستی از مسائل داشته باشیم و فراز و فرود شکل گیری حوادث در کشور را به درستی بشناسیم تا بتوانیم در وهله اول، از بروز مشکلات جلوگیری کرده و در گام بعدی در صورت بروز آسیب های اجتماعی، بتوانیم به درستی آن را مدیریت کنیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل نماییم.
حوادث اخیر که با اطلاعات به دست آمده از طرح ریزی های کلان عملیاتی دشمنان ما در خارج مرزها به سرکردگی استکبارجهانی، باید نام فتنه را بر آن گذاشت، با هوشیاری مردم و حضور به موقع در صحنه خنثی شد. باید واقعا قدردان این ملت فهیم و انقلابی بود و خداوند را بر این همه بصیرت و آگاهی شکر نمود که با وجود مطالبات جدی و اعتراضات متعدد در برقراری عدالت اجتماعی، هیچ موقع اصل را فدای فرع نمی کنند و در حمایت از نظام اسلامی، تمام قد ایستاده اند. (الحمدلله کما هو أهله علی کلّ حال)
در بررسی علت های به وجود آورنده این فتنه، مهمترین مساله جامعیت است. باید تمام عوامل را لحاظ کرد و به نقش هریک متوجه بود. پر واضح و مبرهن است که ناکارآمدی دولت در برآورده کردن خواست و مطالبات بحق مردم از اقتضائاتی است که موجب شکل گیری این فتنه شده است . دولت در جمهوری اسلامی خادم ملت است و موظف است در راستای قانون، مجری سیاست های کلان ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری باشد، و در راستای خدمت به مردم، حق ندارد از اجرای وظایفی که بر گردن اوست سرباز زند – حال چه رسما اعلام کند و چه در عمل نشان دهد - . متاسفانه دولت در اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی ، کارنامه قابل قبولی ندارد و به جای اینکه به تقویت ساخت درونی بپردازد در آرزوی حمایت و سرمایه گذاری خارجی است و این کوتاهی موجب شده است مردم عزیز ما ناراضی باشند و مطالبات به حقی داشته باشند- همگان دیدیم که برجام نه تنها کمبودها را جبران نکرد بلکه آمریکا را در وضع تحریم ها علیه ایران گستاخ تر نمود ! - ما به نوبه خود این کوتاهی و قصور دولت و همه افراد مسئول در این خصوص را محکوم می‌کنیم و راه حل را صرفا در اجرای واقعی سیاست های اقتصاد مقاومتی و مبارزه با رانت خواری می دانیم و از قوه قضائیه درخواست می کنیم با مفسدان اقتصادی که موجبات ناآرامی در کشور هستند، به شدت و سرعت برخورد قاطع داشته باشد و در اجرای احکام الهی بر این جماعت فرصت طلب، لحظه ای درنگ به خود راه ندهد که در غیر اینصورت امت حزب الله ، آنان را محاکمه خواهد کرد.
اعتراض عمومی تا قبل از اینکه شکل آشوب و اغتشاش، به خود بگیرد، امری مطلوب است که باید از جانب مسئولین شنیده شود، اما شکل گیری اغتشاش و ایجاد فتنه در کشور، عنوان دیگری است که مربوط به مسائل اقتصادی نیست . خود مردم شاهد هستند که اغتشاش گران افرادی ناشناس بودند که اصل نظام اسلامی را هدف گرفته و در این راه، از تخریب اموال عمومی، قتل عام مردم بی‌گناه و اهانت صریح به مقدسات اسلامی و ملی ابایی نداشته اند و گستاخی را تا آنجا پیش بردند که پرچم این کشور را - که سند هویت و افتخار یک ملت است – به زیر  کشانده و آتش زدند !!!
ما به همه خانواده هایی که در این مصیبت داغدار شدند، تسلیت عرض می کنیم و صمیمانه خود را در غم جانکاهشان شریک می‌دانیم و اعلام می کنیم که عامل اصلی این فتنه، بی شک استکبار جهانی در سه ضلع آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی و اعوان و انصار پلید آنان مثل اقلیت مفلوک منافقین و سلطنت طلب هاست. نکته مهم آن است که بدانیم دشمن، از دشمنی کوتاه نمی آید و همواره در صدد نفوذ و رخنه است و این وظیفه ماست که با بصیرت و دشمن شناسی، تمام راه های نفوذ دشمن را شناسایی و مسدود کنیم و به او اجازه تعدی ندهیم.
روزنامه گاردین انگلستان، 17 روز قبل از انتخابات سال 94 در ایران، مقاله ای منتشر کرد با این تیتر : « کاربران تلگرام در ایران سرمایه ای برای انگلستان هستند » . شاید آن روز کمتر کسی متوجه معنای این حرف شد اما امروز همگان به چشم خود دیدند که وابستگی به سرویس های بیگانه در فضای مجازی یعنی تلگرام و اینستاگرام، چه آسیب های جبران ناپذیری را به کشور تحمیل می کند .
امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه 27 نهج البلاغه پس از اینکه مردم را به جهاد در راه خدا دعوت می کند قسم یاد می کند و می فرماید « فَوَاللَّهِ مَا غُزِيَ قَوْمٌ قَطُّ فِي عُقْرِ دَارِهِمْ‏ إِلَّا ذَلُّوا » یعنی به خدا قسم هر ملّتى كه درون خانه خود مورد هجوم قرار گيرد، ذليل خواهد شد. وما امروز به چشم خود دیدیم که بی‌توجهی به سخنان امیرالمومنین علیه السلام و اعتماد بر دشمنان، چه آسیب هایی را بر ما وارد کرده است.
مگر مالک تلگرام و اینستاگرام کیست ؟ تلگرام متعلق به یهودی صهیونیست، بنام پاول دوروف است که از همکاران و همراهان یهودی صهیونیست مولتی میلیاردر، جورج سوروس است که عملیات براندازی های رنگین در کشورهای مخالف آمریکا از جمله ایران، روسیه، اوکراین، ونزوئلا و ... را رهبری می‌کند . دوروف که اصالت روسی دارد، خود به خاطر سابقه همکاری با اقدامات براندازی در روسیه از سوی دستگاه قضایی و اطلاعاتی روسیه تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است. وی تلگرام را با سرمایه اولیه یک یهودی صهیونیست مولتی میلیاردر روسی الاصل دیگر، بنام لاشویلی تاسیس می کند که از همراهان و دوستان نزدیک بنیامین نتانیاهو است و نتانیاهو لاشویلی را از برادر به خود نزدیکتر معرفی می کند! و فاحشه خانه اینستاگرام که در کنار فیسبوک و واتس‌آپ، مربوط به شرکت آمریکایی- صهیونیستی فیسبوک است که مسئولیت آن بر عهده مارک زاکربرگ است که به عنوان تاثیرگذار ترین صهیونیست جهان در سال  2011 شناخته شد؛ هم او که برای کشتن هر فلسطینی در جنگ غزه 100 سکه طلا جایزه می داد ! و شیمون پرز رئیس جمهور رژیم صهیونیستی در پی بازدید سه روزه از دفتر زاکربرگ وی را پسر خوب یهود معرفی کرده است !
حال که نظام اسلامی، ایادی کفر و نفاق را در منطقه زمین گیر کرده و تمامی نقشه های آنان را نقش بر آب کرده است، این چه خفت و خواری است که ما باید با وجود متخصصین و جوانان تحصیل کرده و با انگیزه ایرانی، در ارتباطات خود و فضای مجازی کشور وابسته به دشمن باشیم!. این چه منطق سست و بی‌ریشه ای است که امنیت ملی و روانی جامعه اسلامی را به دشمن بسپاریم و با توجیهات گوناگون راه را برای هرگونه دسترسی و نفوذ و شبکه سازی دشمن در خاک جمهوری اسلامی، مهیا سازیم! ما در موضع قدرت قرار داریم و این چه خفتی است که وزیر ارتباطات ما باید از شرکت تلگرام و دوروف صهیونیست بکشد و درخواست و التماس کند که کانال فاسد آمد نیوز را مسدود کند و در عوض پس از ظاهر سازی تلگرام در انسداد آمدنیوز، مجددا در قالبی جدید اجازه فعالیت را به این گروه ضد انقلاب بدهد !
قرآن کریم به ما اجازه اعتماد به دشمنان را نمی دهد « وَ لَا تَرْكَنُواْ إِلىَ الَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ » قرآن کریم راه را برای هرگونه تسلط کفار بر حریم مسلمین مسدود کرده است « لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرينَ عَلَى الْمُؤْمِنينَ سَبيلا » و راه رشد و سعادت جامعه را در گرو خودباوری و تغییر از درون قرار داده است که فرمود « إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم » و تخلف از آن را جایز نمی شمارد. منطق ما منطق قرآن است و اگر از آن تجاوز کنیم، قطعا شکست خواهیم خورد؛ اما متاسفانه بر خلاف نص قرآن کریم، شاهد آن هستیم که دشمن بر ارتباطات کشور اسلامی مسلط است و از هر گونه نفوذ و تخریبی ابا ندارد و در مقابل، نیروی عظیم متخصصین فن آوری اطلاعات داخلی است که در اثر بیکاری با مشکلات فراوانی روبرو است و در این شرایط، دولت به اشتغالی که در صحنه طراحی  و نفوذ دشمن در تلگرام شکل گرفته است؛ دلخوش کرده است و خود را به خواب زده است؟!
یک روزی، دشمن برای اقدامات تروریستی و ایجاد ناامنی در کشور، با سختی های فراوانی روبرو بود و باید دست به تدابیر پیچیده ای همچون ویندوز قرمز می زد اما امروز متاسفانه در اثر وادادگی در فضای مجازی و بی غیرتی مسولین ذی ربط نسبت به حریم خصوصی ایرانیان، کار به جایی رسیده است که دشمنان از طریق تلگرام به راحتی می توانند با هرکس که بخواهند ارتباط امن بگیرند و از این طریق دست به جذب و سازماندهی اغتشاشگران بزنند. آمار فساد و فحشا در تلگرام و اینستاگرام هم واضح تر از آن است که محتاج بیان باشد فقط اشاره می کنیم، بر اساس آمار سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس فتای کشور در مرداد 95  حدود 30% از جرایم کل کشور مربوط به تلگرام است که عمده آنها در حوزه هتک حرمت و حیثیت نوامیس شیعه است که قطعا این آمار تاکنون به دلیل بالا رفتن ضریب نفوذ اینترنت، بیشتر شده است !
آری ! جنگ‏، جنگ‏ اراده‏هاست . اگر با بی سوادی و ژست روشنفکری و نفهمیدن مسائل، مغلوب اراده دشمن شدیم، نتیجه آن می شود که در چند روز اخیر مشاهده کردید در حالیکه این تنها بخش کوچکی است از آسیب هایی که به حریم عمومی ملت ایران وارد شده است و آسیب های کلان امنیتی و فرهنگی و اقتصادی بسیار بیشتر از آن چیزی است که وانمود می کند. آیا از تلگرامی که سرور آن در ساختمان رسانه ای دولت انگلیس قرار دارد، یعنی دقیقا همان جائیکه سرور BBC قرار دارد چیزی غیر از این می شود انتظار داشت ؟! آیا از اینستاگرام صهیونیستی که ابزاری برای نفوذ و اشاعه فحشا و لاابالی‌گری در جهان است، انتظار دیگری می رود ؟!
با همه کاستی های موجود، ما از شورای عالی امنیت ملی در خصوص فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام کمال تقدیر و تشکر را داریم . این اقدام هرچند دیرهنگام بود اما موثر واقع شد و تب اغتشاشات را درکشور به سردی سوق داد. اما متاسفانه وزیر ارتباطات اعلام کرده است که این محدودیت موقتی بوده و رفع می شود ! و حال چند سوال از جناب وزیر :
◀️ چرا باید در فضای مجازی ایران کاپیتولاسیون حاکم باشد و شبکه های اجتماعی خارجی به راحتی تمام قوانین جمهوری اسلامی ایران را زیر پا بگذارند و هر غلطی می خواهند بکنند ؟!
◀️ چرا میلیون ها ایرانی باید تابع قوانین یک جوان خارجی فعالیت کنند؟! آقای جهرمی، بارها از این جوان خارجی تقاضا کرده اید و آن جوان مغرور ، شما و مردم ایران را تحقیر کرده است. این همه تحقیر برای چه؟!
◀️ آیا این عاقلانه است که دقیق ترین اطلاعات بیش از ۴۰ میلیون ایرانی به صورت لحظه ای از کشور خارج و نگهداری شود؟!
◀️ براستی درآمد تلگرام از کجاست و چه مقدار از درآمد تلگرام، از راه فروش اطلاعات است؟
◀️ فقط بخاطر تلگرام، چقدر ارز از کشور خارج میشود؟
◀️ درآمد وزارت ارتباطات از دلالی اینترنت مصرفی تلگرام چقدر است؟
◀️ درآمد وزارت ارتباطات از تبادل میلیونها محتوای غیر اخلاقی با حجم بالا چقدر است؟
◀️ چند میلیون جرم در جامعه با تلگرام انجام شده و چه تعداد پرونده در مراجع قضایی تشکیل شده است که بخاطر عدم همکاری تلگرام بلاتکلیف مانده است؟
◀️ آقای جهرمی، نقش توییتر و فیسبوک در فتنه ۸۸ و نقش تلگرام و اینستاگرام در فتنه ۹۶ ، را دیده اید و باز هم فکر می کنید آنها برای رضای خدا ابزارشان را در اختیار ما قرار می دهند؟! 

ما خواهان استقلال و مدیریت در ارتباطات و فضای مجازی کشور هستیم و با مسئولینی که با بی توجهی به این مساله، عزت، اقتدار و امنیت ملی را خدشه دار می کنند به جد و جهد برخورد می کنیم . هرچند ما در مقام نصیحت هستیم و از در برادری و خیرخواهی صحبت می کنیم اما در عین حال هشدار می‌دهیم، چنانچه فعالیت شبکه های فاسد تلگرام و اینستاگرام مجددا آغاز شود، ما ساکت نخواهیم نشست و مسئولین ذی ربط را به محاکمه خواهیم کشاند‌. آیا با وجود شبکه های اجتماعی مستقل داخلی نظیر سروش، گپ، بیسفون پلاس، سلام و بله؛ جایی برای حمایت از سرویس های بیگانه وجود دارد ؟! یا ما خوابیم و یا خود را به خواب زده ایم . ما مسولین خواب و غافل را بیدار می کنیم و چنانچه کماکان خود را به خواب بزنند، این گستاخی را تحمل نخواهیم کرد و با آنها برخورد انقلابی می کنیم. 
در این بین ممکن است عده ای شبهه کنند که حوزه های علمیه با علم و فن آوری مخالف است، در صورتی که ما مخالف وادادگی و انفعال در مقابل دشمن هستیم و اگر چنانچه با ادامه فعالیت این سرویس ها مخالفیم، به معنای مخالفت با اصل علم و فن آوری نیست بلکه به معنای مخالفت با این ابزار خارجی است در صورتی که خود می توانیم ابزار لازم را تولید کنیم. ما قائل به مدیریت رسانه هستیم و شرط این مدیریت آن است که از خاک دشمن دوری کنیم و با اقدام سلبی به آن، فضا را برای تولیدات داخلی مهیا کنیم. به راستی اگر از قاچاق کالای خارجی به داخل کشور جلوگیری نشود، محصولات داخلی می توانند وارد عرصه رقابت و رشد شوند ؟! در ثانی مقابله با دشمن در فضای مجازی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است که متاسفانه دولت در این بخش هم سرافکنده است. معظم له در حرم مطهر امام راحل در سال 95 فرمودند : « بایستی سلطه دشمن را از ابزار ارتباطی سلب کرد » . آیا این همه استدلال منطقی و تجربه عینی برای ما کافی نیست تا به سخنان مشتی روشنفکر بی اطلاع توجه نکنیم که می گویند کار سلبی جواب نمی دهد ؟! چگونه کار سلبی جواب نمی دهد در حالیکه اساس توحید، از سلب غیر خدا آغاز می شود « قولوا لا إله إلا الله تفلحوا » و اگر چنانچه اقدامات سلبی، هدفمند و با روشنگری انجام شود، خود مولّد کارهای ایجابی خواهد بود . در ثانی آیا امنیت، اقتدار و حفاظت مرزهای عقیدتی یک

کشور قابل مذاکره و تساهل است که ما آن را به دست دشمنان خود بسپاریم ؟! (هیهات)
عده دیگر می گویند تلگرام و اینستاگرام مثل چاقو است و باید با فرهنگ سازی، به درستی از آن استفاده کرد و در عین حال غافل هستند از اینکه دسته چاقو به دست دشمن است و هرچند امکان استفاده های جزئی و موردی را برای جذب مخاطب می دهد اما آنچه در پایان به کشور تحمیل می شود، فتنه، ناآرامی، آشوب و توطئه های گوناگون برای فروپاشی نظام و تضییع حق مردم است و چنانچه دشمن را به درستی بشناسیم، تصدیق این معنا بدیهی است. هر چند ما فرهنگ سازی و ترویج سواد رسانه ای در کشور را امری لازم می دانیم اما باید بگوییم فرهنگ سازی فرع استاندارد است و تا یک محصول استاندارد نباشد، فرهنگ سازی در مورد استفاده از آن بی ثمر و بیهوده است و بر این اساس است که راهنمایی و رانندگی اجازه استفاده از جاده ای که هنوز استاندارد و خط کشی نشده است را به کسی نمی دهد، و این یک مطلب روشن عقلی است.
متاسفانه در اثر انفعال مسولان داخلی و مدیریت فعال دشمنان، بین مردم و مسئولین کشور در بهره مندی از خدمات فضای مجازی، شکاف ایجاد شده است و بسیاری از خانواده ها، از فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی هراس دارند و کسی پاسخگوی آنها نیست ! آیا وقت آن نرسیده است که خود را باور کنیم و در راستای مطالبه جدی مقام معظم رهبری، شبکه ملی اطلاعات را به معنای واقعی کلمه و دور از تبلیغات غیر واقعی، پیاده سازی و اجرایی کنیم ؟! آیا فرصت حمایت و تقویت شبکه های اجتماعی داخلی فرا نرسیده است ؟! تا کی چشم ما باید به دست اجانب باشد ؟! این حقارت را چگونه تحمل کنیم ؟!
ممکن است که برخی مردم با انسداد شبکه های بیگانه نظیر تلگرام و اینستاگرام مخالف باشند. اولا می گوییم از ترس مرگ، که نمی شود خودکشی کرد و ثانیا چنانچه دولت همزمان به تقویت جدی شبکه های داخلی بپردازد، تعداد این مخالفت ها بالا نمی رود و در نطفه، خاموش می شود و ثالثا باید با روشنگری و تبیین عمومی، مخالفت ها را به حداقل کاهش داد و به مردم ثابت کرد که طرد شبکه های فاسد خارجی، به سود حال و آینده آنهاست.
البته متاسفانه داستان فیلترینگ در کشور ما، بیشتر شبیه یک رویا است تا واقعیت ! چرا که می بینیم بسیاری از قریب به اتفاق سرویس ها و سایت های فیلترشده، با فیلترشکن های رایگان و خدمات VPN به فعالیت خود ادامه می دهند !!! و اینجاست که متوجه می شویم دولت محترم، در انسداد سرویس ها و محتوای مجرمانه و غیر قانونی ، صداقت لازم با مردم را ندارد !
اما نکته آخر اینکه، عده ای ممکن است استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی را، جزو حقوق شهروندی قلمداد کنند و فعالیت آنها در کشور را مصداق جریان آزاد اطلاعات بدانند و هرگونه اقدام سلبی نسبت به این شبکه ها را ناقض حقوق شهروندی بدانند ! و حال آنکه حقیقت چیز دیگری است. در منطق اسلام، اعتقاد و اندیشه انسان محترم است و در اثر این احترام، ما حق نداریم خود را در معرض انحرافات و آسیب های گوناگون قرار بدیم فلذا جریان آزاد اطلاعات تا وقتی مطلوبیت دارد که منجر به شکل گیری آزاد اندیشی در فرد و جامعه شود. آری ! آن چیز که اولویت و ضرورت دارد آزاد اندیشی است و نه جریان آزاد اطلاعات و این یک مغالطه ای است که از سوی اجانب به کشور ما وارد شده است. امروزه، مساله جریان آزاد اطلاعات، معبر نفوذ جهان خواران و چپاولگران به کشورهای مختلف شده و محوری شده است برای ایجاد تردیدهای بسیار در میان مردم و مسئولین که از آن تعبیر به جنگ نرم می‌شود. در حالیکه ما باید آزاد اندیشی و حریت در تفکر را در جامعه تقویت کنیم که جریان آزاد اطلاعات در موارد بسیاری با این حریت و آزادگی، ناسازگار است. به طوریکه همگان به چشم خود دیدیم چگونه دشمنان قسم خورده ما در بستر جریان آزاد اطلاعات در تلگرام و اینستاگرام، جوانان بسیاری را فریب داده و به خیابان ها کشاندند؛ هر چند که این جریان آزاد اطلاعات تنها به سود جریان سازی دشمن است و نمونه های بسیاری را می توان برشمرد که در همین شبکه ها، جریان سازی حق شنیده نمی شود و این سرویس ها با آن مقابله می کنند مانند حذف یک شبه فیلم های مرتبط با فاجعه منا از تمامی گوشی های همراه کاربران، که منجر شد جریان سازی شکل گرفته ضد سعودی، خاموش شود !

در پایان اعلام می داریم که اهم مطالبات حوزه های علمیه در فضای مجازی، اجرای فوری دستورات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی، به ویژه محورهایی به شرح ذیل است :

1. جلوگیری قضایی از توسعه سرعت و تحول زیرساخت و نسل شبکه مخابرات و اینترنت در کشور به هر نحو و بهانه ای، علی الخصوص در قالب نسل‌های سوم و چهارم و پنجم موبایل، تا وقتی که پیوست فرهنگی آنها از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی برسد.
2. تشکیل کارگروه حقیقت یاب و تحقیق و تفحص در مورد شناسایی مجرمان حقیقی و حقوقی در پیش آمدن وضع نابسامان موجود و صدور قرار مجرمیت و محاکمه آنان

در دادگاه صالحه 
3. انسداد فوری مجاری آشکار نفوذ امنیتی و فرهنگی به کشور،که تحت قوانین ما نیستند و امکان اعمال حاکمیت در آنها وجود ندارد، خصوصاً تلگرام و اینستاگرام و واتس آپ و وایبر.
4. تعیین تکلیف وضعیت نهایی شبکه ملی اطلاعات از جانب شورای عالی فضای مجازی 
5. راه اندازی شبکه ملی اطلاعات با 4 شاخص سریع، امن، ارزان و پاک به همراه تصویب پیوست فرهنگی آن
6. تدوین الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت در تمام زمینه های کشور خصوصا الگوی جامع ارتباطات تمدن ساز کشور در راستای تحول بنیادین فضای مجازی مبتنی بر ماده یکم برنامه پنجم توسعه. 
7. تقویت و حقیقی کردن فیلترینگ در کشور به گونه ای که قابل شکستن نباشد.
8. تقویت قوانین و جمع آوری تمامی ارائه دهندگان vpn در کشور و محاکمه آنان به اشد مجازات.
9. حمایت ملموس، صریح، واضح و عملیاتی از سرویس های داخلی بجای رفتار تبعیض آمیز و نفرت برانگیز در حمایت از تولیدات خارجی در عرصه فاوا.
10. اصلاح و تکمیل قانون جرایم رایانه ای و قوانین مرتبط با فضای مجازی و اعمال مجازات بازدارنده در لایه مدیریت، سرویس و کاربری.
11. توجه دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی به جاسوسی مدرن (داده کاوی) که به کشف نظام حساسیت های عمومی از طریق داده کاوی اطلاعات می پردازد 
12. تقویت کیفی‌وکمی شبکه های اجتماعی ایرانی و رفع خلاهای قانونی و حمایتی به همراه تقویت شاخص های کنترلی و نظارتی بر این شبکه‌ها
13. تصویب و اعمال قوانین محدودیت ورود کودکان به اینترنت بین الملل و اعمال محدودیت دسترسی آنان به ابزارهای ارتباطی فاوا.
14. جلوگیری قضایی از ارائه تکالیف اینترنتی در مدارس و اجبار خانواده ها به ورود به تلگرام مخصوصا تا زمانی که اینترنت کودکان بر اساس نظام جامع ارتباطات تعریف و اجرایی نشده باشد.
15. راه اندازی سریع سیستم هویت سنجی برای خدمات دهی متناسب به کاربران و جلوگیری از سوء استفاده از هویت های غیر واقعی.
16. ساماندهی بازی های رایانه ای مطابق با فرهنگ ایرانی - اسلامی ( از طریق تجدید نظر در نظام رده بندی سنی و اعمال جنسیت در آن، ایجاد ضمانت اجرایی رعایت نظام رده بندی سنی در استفاده کودکان و نوجوانان، جلوگیری صریح از عرضه وسیع بازی های معارض با فرهنگ اسلامی‌–‌ایرانی، حمایت مالی و خدماتی از تولید کنندگان داخلی بازی های رایانه ای و اعمال پیوست فرهنگی در تمام بازی ها)
17. مطالبه گری فضای مجازیِ پاک و اسلامی از مسئولان توسط نخبگان، علماء و مردم انقلابی.
18. تشکیل جبهه مردمی انقلاب اسلامی در فضای مجازی به منظور پیگیری مطالبات مردم و تثبیت استقلال در فضای مجازی

 

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
جمعی از طلاب و فضلای انقلابی حوزه علمیه قم
18 دی ماه 1396

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha