جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهید نواب صفوی

حوزه/ کنگره ملی علمی- پژوهشی با عنوان «تداوم انقلاب اسلامی در پرتو اندیشه و عمل شهید سید مجتبی نواب صفوی» سال آینده به همت آستان قدس رضوی برگزار می‏‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی اظهار کرد: امروز یکی از ضروریات تداوم نظام دینی و اسلامی، بازشناسی شخصیت‌هایی است که در پا گرفتن و اقامه این حکومت دینی و اسلامی تأثیر گذار بودند.

حجت الاسلام سید جلال حسینی خاطرنشان کرد: بازشناسی اندیشه‌های شهید نواب صفوی و مبارزات فدائیان اسلام باعث می‌شود تا گذشته، چراغ راه آینده قرار گیرد؛ امروز ما می‌توانیم با مرور این شاخصه‌ها در جهت حل برخی از مشکلات جامعه قدم برداریم و در این میان حوزه‌های علمیه برای اینکه انقلابی باقی بمانند باید بیش از هر چیزی به این امر توجه کنند.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی تأکید کرد: شهید نواب صفوی دارای ویژگی‌هایی چون اخلاص، غیرت دینی، شعور دینی، تکاپوی شبانه روزی و غیره بودند که باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

وی تصریح کرد: از این رو قصد داریم همایش ملی علمی- پژوهشی با عنوان «تداوم انقلاب اسلامی در پرتو اندیشه و عمل شهید سید مجتبی نواب صفوی» را در سال آینده برگزار کنیم، همایشی که اکنون در حال بررسی آن هستیم و بیش از 70 سوال پیرامون این شهید که هرکدام می‌تواند محور این کنگره قرار بگیرد، تدوین و استخراج شده است؛ خروجی این کنگره نیز تولیدات و دستاوردهایی فاخر در جهت شناخت بیشتر زوایای شخصیت این شهید بزرگوار خواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام محمدرضا جواهری، دبیر علمی همایش «شهید نواب صفوی؛ طلبه مؤمن انقلابی» خاطرنشان کرد: قصد داشتیم همایش ملی علمی- پژوهشی «تداوم انقلاب اسلامی در پرتو اندیشه و عمل شهید سید مجتبی نواب صفوی» را امسال برگزار کنیم اما در جهت افزایش سطح کیفی این همایش و قوی و معتبرتر برگزار شدن آن، زمان برگزاری همایش را به سال بعد مصادف با شصت و سومین سالگرد شهادت ایشان موکول کردیم.

وی ادامه داد: جلسات هیئت علمی این همایش با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار، اهداف آن اعلام و متن فراخوان همایش در 71 سرفصل در رابطه با شخصیت، اندیشه و عمل شهید نواب صفوی تنظیم شده است.

دبیر علمی همایش «شهید نواب صفوی؛ طلبه مؤمن انقلابی» تصریح کرد: درصدد هستیم تا از میان مقالات ارسالی به این کنگره، چندین جلد کتاب چاپ کنیم؛ همچنین همزمان به دنبال تهیه گفت وگو با یاران شهید نواب صفوی و ثبت خاطرات این افراد در قالب کتاب هستیم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۲۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha