شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یادواره زرین شهر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوشقانیان با اشاره به این که معتقدیم که نظام اسلامی کارآمد است و اگر مشکلی هم در بخش‌هایی وجود دارد به دلیل استفاده از تفاله‌های تفکر لیبرال غربی است، تأکید کرد: راه اقتدار و عزت ما، فقط توسل و تمسک به قدرت بی‌انتهای خداوند است و امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بر این مسیر گام برداشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان، پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان لنجان که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) زرین‌شهر برگزارشده بود، اظهار کرد: شهدا بانهایت اخلاص جان خود را در راه اسلام و انقلاب نثار کردند.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار شهدا در دوران دفاع مقدس متعلق به شهدای روحانی و طلبه است، تصریح کرد: این آمار بالای شهدای روحانی به دلیل آن است که روحانیت تریبت شده حوزهای علمیه پرسابقه تشییع و فرزندان روح‌الله خمینی (ره) هستند.

عضو هیئت‌مدیره موسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر اینکه حفظ و حراست از ثمره خون شهدا وظیفه همه ما است، گفت: امروز دشمنان سعی دارند با ابزارهای مختلف چون ماهواره‌های و فضای مجازی بر امر ناکارآمدی نظام اسلامی تأکید کنند و این مطلب کذب را نشر و القا کنند.

وی افزود: به برکت خون شهدا، امروز ولایت‌فقیه در جایگاه نظام اسلامی ایران دارای جایگاهی مرتفع دارد و روحانیت به برکت این جایگاه سربلند در سطح کشور است ولی دشمن در حال ترویج این شبهه است که با این قابلیت چرا مشکل در کشور وجود دارد که تبیین این موضوعات وظیفه انقلابیون است.

مدیر کارگروه دفاع مقدس بنیاد خاتم الاوصیاء(عج) افزود: بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص)، نفاق حاکم شد و دیگر شمشیر امیرالمؤمنین(ع) کارساز نبود و در آن زمان خطبه فدک و بیان بی‌بدیل حضرت زهرا (س) و عملیات نرمی که آن حضرت در نزد قبور جنگ احد آغاز کرد، کارساز شد.

وی با اشاره به روایات و آیات قرآن کریم تصریح کرد: وظیفه رسل و اهل‌بیت(ع) هدایت و تبیین راهبردها بود ولی چنانچه مردم نخواهند، قطعاً حاکمیت اسلامی مستقر نخواهد شد، این خوارج بودند که امام امت اسلامی را مجبور به قبول عقب‌نشینی در جنگ صفین کردند.

حجت‌الاسلام جوشقانیان خاطرنشان کرد: در طول اسلام بودند افرادی چون ابوموسی اشعری که برخلاف اصول اسلام و اهل‌بیت قائل بودند، می‌شود میان حق و باطل را جمع کرد، امروز نیز دشمنان نیز همین‌گونه هستند و امروز بهانه هسته‌ای و فردا روز بهانه حقوق بشرو موشکی می‌آورد.

وی ابراز کرد: برخی از افراد فقط با زبان ولایتمدار هستند ولی افکارشان فرسنگ‌ها با ولایت فاصله دارد که متأسفانه این افراد نیز چون زمان صدر اسلام که استخوانی در گلوی امیر المومنین بودند، هستند، امیر المومنین جامع همه صفات اخلاقی و انسانی و معصوم بود ولی باز هم حاکمیت اسلامی او به 5 سال نرسید چون مردم خود نخواستند.

عضو هیئت‌مدیره موسسه روایت سیره شهدا اذعان کرد: به گواه تاریخ هر فردی که آواز اسلام ناب و احکام اسلامی حاکمیت اسلامی را چون شهدی مدرس‌ها، شهید محراب‌ها و.. بلند کرد، به زندان، تبعید، ضرب شمشیر و سم دچار شد تا زمانی که امام خمینی (ره) آمد و پنجه در پنجه قدرت سلطه غرب و شرق انداخت و با توسل به قدرت خدا پیروز شد.

وی بابیان اینکه ما معتقدیم که نظام اسلامی ما کارآمد است و اگر مشکلی هم در بخش‌هایی وجود دارد به دلیل استفاده از تفاله‌های تفکر لیبرال غربی است، تأکید کرد: راه اقتدار و عزت ما، فقط توسل و تمسک به قدرت بی‌انتهای خداوند است و امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بر این مسیر گام برداشته‌اند.

حجت‌الاسلام جوشقانیان اضافه کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب جایگاه مجاهدانِ متوسل به قدرت خدا و عظمت ایران اسلامی این‌گونه است که آمریکا در دهه 50 از منطقه و در دهه 90 از منطقه بیرون کرد، امروز تفاله‌های وابسته به غرب که آرمان‌شهر خود را در وابستگی به بیگانه می‌دانند و اعتقاددارند حل هر مشکلی در گرو ارتباط با نظام سلطه است، مشکل‌ساز برای کارآمدی نظام اسلامی شده‌اند و بحران‌هایی را به وجود می‌آورند.

وی در پایان گفت: ما هرکجا با مؤلفه‌های اسلام، دین، دیانت، اهل بیت(ع) و انقلاب پیش رفته‌ایم، پیروز میدان‌ها شده‌ایم و کارآمدی خود را به جهانیان به اثبات رسانیده‌ایم.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha