یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
دیدار قهرمانان ورزشی با امام جمعه قائمشهر

حوزه/ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام به مسئله ورزش تأکید ویژه‌ای دارد،گفت:ورزش تقویت جسم و روح را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی معلمی، در دیدار پهلوانان جابر صادق زاده و مسعود حسن‌زاده با اشاره به اهمیت ورزش دین مبین اسلام، گفت: در اسلام به ورزش توجه خاصی شده، چون موجب نشاط و شادابی روح و جسم انسان می‌شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ورزش موجب حفظ سلامتی درون و بیرون انسان می‌شود، تصریح کرد: باید با ورزش از سلامتی به‌عنوان یک نعمت با ارزش خدادادی حفاظت شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل در ورزش توجه به اخلاق پهلوانی است، افزود: به‌طور حتم قهرمان واقعی در میادین ورزشی کسی است که توجه به اخلاق پهلوانی را موردتوجه خود قرار دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معلمی با بیان اینکه ورزشکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین بین‌المللی باید الگویی برای دیگر کشورها باشند، خاطرنشان کرد: باید در عرصه‌های بین‌المللی اخلاق پهلوانی و اسلامی را به رخ جهانیان بکشیم.

وی با بیان اینکه ارزش‌های دینی و اخلاقی بیش از همه باید موردتوجه ورزشکاران جامعه قرار گیرد، گفت: یک ورزشکار الگوی جوانان کشور است به همین دلیل باید ازلحاظ اخلاقی و رفتاری همیشه سرآمد باشد.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه شخصیت‌های ورزشی بزرگی در کشورمان بودند که پس از گذشت دهه سال از فقدان آن‌ها همچنان جاودانه مانده‌اند، بیان کرد: امروز نیز ورزشکاران ما باید ادامه‌دهنده مسیر همان شخصیت‌هایی نظیر تختی و پوریای ولی باشند.

وی با اشاره به اینکه یک ورزشکار در میادین بین‌المللی هویت یک ملت و کشور است، افزود: رفتار و برخورد یک ورزشکار ایرانی باید به‌گونه‌ای باشد که موجب سربلندی یک ملت و کشور باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معلمی با تأکید بر اینکه توسعه و گسترش ورزش در جامعه، موجب حفظ سلامتی روحی و جسمی می‌شود، خاطرنشان کرد: با ورزش می‌توان نشاط و شادابی را در جامعه حفظ کرد.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که از ورزش به دور است بیمار و خسته است، بیان کرد: با ورزش می‌توان جامعه را سرزنده و با نشاط نگاه داشت.

امام جمعه قائم‌شهر با تأکید بر اینکه اخلاق‌مداری و تقوا باید سرلوحه فعالیت‌های ورزشکاران باشد، گفت: قهرمانان واقعی کسانی هستند که بر هوای نفس خود غلبه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران با توجه به قرآن و داشتن اخلاق و منش اسلامی که با ارزش‌های دینی مطابقت داشته باشد می‌توانند در جامعه پهلوانی برای علاقه‌مندان سرمشق و الگو باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه قرآن نیز به مبحث ورزش توجه کرده است، تصریح کرد: کسی که بخواهد بدنش را قوی کند به حتم باید به‌سلامت جسمی خود نیز توجه ویژه کند و این سلامت زمانی از کاربرد ویژه برخوردار است که در رسیدن به تعالی و انسانیت وی را یاری‌رسان باشد.

وی به آفرینش انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات اشاره کرد و گفت: زمان طلایی عمر هر انسان زمان جوانی است که اگر در این زمان بهره کافی و وافی را ببرد، می‌تواند در مسیر درست قرارگرفته و پله‌های صعود به عبودیت خالصانه را طی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معلمی به شاخصه‌های دستیابی و رسیدن به قله‌های پهلوانی اشاره کرد و گفت: قهرمانی و پهلوانی دو بازوی رسیدن به بالاترین مقام‌های معنوی است و همیشه ماندگار می‌ماند.

وی افزود: روح پهلوانی انسان را به اوج می‌رساند و بسیاری از قهرمانان مازندران ازلحاظ خصوصیات اخلاقی همچون پهلوانان تختی و پوریای ولی می‌درخشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha