دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اگر جایی دیدیم دشمن، نسبت به موضوعی حساسیت نشان می دهد، بدانیم که نقطه خوبی را مورد هدف قرار داده ایم و او دچار مشکل و نسبت به موضوع حساس شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به ضرورت و اهمیت تبلیغ گفت: هر برنامه ای که برای تبلیغ در مکان های خاص مانند امامزادگان، مساجد و هئیت ها طراحی می شود، لازم است هنرمندانه، عالمانه و با مطالعه و دقیق باشد تا بتوان از این طریق، دین را درست تبلیغ کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: برنامه ریزی برای تبلیغ در عین حال، طوری باشد که بهانه ای به دست دشمن ندهد و در مقابل شبهات و موضوعاتی که معاندین ایجاد می کنند، آمادگی داشته باشیم و بتوانیم مستدل و منطقی پاسخ دهیم و شبهه را در نطفه خفه کنیم.

وی با بیان اینکه نباید از القاء شبهه دشمن، ترس و واهمه ای داشته باشیم، اظهار داشت: اگر جایی دیدیم دشمن،  نسبت به موضوعی حساسیت نشان می دهد، بدانیم که نقطه خوبی را مورد هدف قرار داده ایم و او دچار مشکل و نسبت به موضوع حساس شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی اظهار داشت: همین حساسیت نشان دادنِ دشمن، نشانه این است که بدانیم  راهی که انتخاب کردیم، درست و حق است و اگر در راهی  قرار گرفتیم، با سختی و مشکلاتی مواجه شدیم، نباید دلسرد و نأامید شویم و میدان را خالی کنیم، بلکه باید با قوت، استقامت، صبر و تحمل بیشتر، برای رسیدن به نتیجه مطلوب تر به فعالیت ادامه دهیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید براینکه مبلغین با حضور در امامزادگان، می توانند نقش مهمی در ترویج بهتر مبانی دینی، در غالب زندگی عملی و قابل لمس به  مردم  و جوانان داشته باشند، اظهار داشت: نقش مهم مبلغین در امامزادگان، برای این است که تنها به ترویج دین در حوزه  نظر و تئوری اکتفاء نکنند، بلکه به صورت بهتر و چشمگیر تر، لازم است معارف دین را در غالب عملی و الگوی رفتاری از سیره اهل بیت(ع)، به نمایش گذارند.

وی افزود: این ارائه الگویی و الگو سازی عملی از معارف دین و قرآن، طوری باشد که قابل درک و لمس برای قشر جوان باشد و هر چه مبلغین به این سمت و سو حرکت کنند و بتوانند الگوی عملی و رفتاری متناسب با مخاطب معرفی کنند، قطعا باعث جذب مردم و جوانان و از همه مهمتر اثر بخشی بیشتر خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین محمدی اظهار داشت: امید است مبلغین به سمت ارائه الگوی عملی و رفتاری قابل درک از سیره علمی اهل بیت(ع) پیش بروند، تا از این طریق شاهد جامعه سالم و فاقد لغزش های اخلاقی باشیم.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha