یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم روز درهای باز مسجدی در هلیفکس کانادا برگزار شد + تصاویر

حوزه/صدها تن از غیرمسلمانان شهر هلیفکس در کانادا در مراسم روز درهای باز مسجد شرکت کرده و شاهد نماز جماعت مسلمانان بودند تا با دین اسلام و جامعه اسلامی بهتر آشنا شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، صدها تن از مردم شهر هلیفکس واقع در استان نوا اسکوشیا در کانادا، در مراسم روز درهای باز این مسجد شرکت کردند تا در کنار تماشای نماز جماعت مسلمانان، دین اسلام بهتر بشناسند و با صرف غذا و گفتمان میان ادیانی، اسلام و مسلمانان را بهتر بشناسند.

برای بسیاری از غیرمسلمانانی که در این مراسم حضور یافته بودند، این نخستین باری بود که قدم به یک مسجد می گذاشتند. در سال 2010، سازمان ملل متحد نخستین هفته ماه فوریه را به عنوان هفته «یادگیری درباره ادیان مختلف» نام گذاری کرده بود.

عبدالله یوسری، پیش نماز مسجد که نسبت به حضور جمعیت گسترده مردم در این مراسم شگفت زده شده بود گفت: می توان گفت این بزرگترین نشست میان ادیانی است که تا به امروز شاهد بوده ایم.

وی در ادامه افزود: من فکر می کنم ما همدیگر را خوب نمی شناسیم و به نظرم بسیار مهم است که درک و شناخت متقابل را ترویج دهیم.

دیانا برنز که توسط دوستانش در این نشست حضور یافته بود گفت: ما به مراکز مذهبی دیگر چون کلیساها و کنیسه ها رفته بودیم و تصمیم گرفتیم به مسجد هم بیاییم و ببینیم اینجا چه خبر است. جمعیت اینجا غیرقابل تصور بود. منظورم این است که وقتی به کلیسای خودمان می رویم شاهد چنین جمعیتی نیستیم.

مارجی کلی که توسط همکارانش در دانشگاه سنت مری از این مراسم آگاه شده بود گفت: من در همین نزدیکی زندگی می کنم اما تاکنون فرصتی نداشتم که به داخل مسجد قدم بگذارم. گردهمایی بسیاری جالبی بود و من از نگاه کردن خسته نمی شدم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha