جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید حسین مومنی

حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: با توجه به تقارن ایام الله دهه فجر و شهادت صدیقه زهرای مرضیه (س)، ۲۰ برنامه شاخص در سطح مدارس علمیه استان تحت عنوان «فجر فاطمی» در حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» دراصفهان، پیرامون ایام الله دهه فجر و ویژه برنامه های حوزه علمیه اصفهان دراین ایام اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در دوران معاصر برخاسته از فریاد اسلام خواهی و توجه مردم به معارف اسلامی بود.

وی با بیان اینکه معارف اسلامی دو شاخصه بارز دارد که برگرفته از سنت پیامبر اکرم(ص) و کتاب است، گفت: نخستین خصیصه معارف اسلامی این است که عدالت محوری در برنامه های اجتماعی در راس فعالیت ها قرار دارد و دومین شاخصه حضور مردم در صحنه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و فعالیت های فرهنگی  است که انقلاب اسلامی مبتنی براین دو امر شکل گرفت.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: چنانچه با این دو خصیصه انقلاب اسلامی را بررسی کنیم، شاهدیم که پیش از انقلاب اسلامی، در بعد عدالت خواهی، عمده ترین مطالبه مردم اجرا شدن عدالت در سطح جامعه بود، عدالتی که برخاسته از اسلام بود، انقلاب  ما اسلامی است چرا  که شاخصه بارز اسلام اجرای عدالت و قسط در سطوح مختلف اجتماعی است.

وی ادامه داد: در ادامه تعیین شاخصه های یک حاکمیت دینی، اسلام فرد اجرا کننده عدالت را هم مشخص کرده است  که روحانیت به عنوان سنگربانان اصلی عقیده و دین تعیین شده اند و امام راحل راحل در همین راستا نظریه ولایت فقیه را بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی عنوان کرد: براین اساس ۳۹ سال قبل مردم انقلاب اسلامی را برگزیدند و تا به امروز با تقدیم کردن خون های جوانان خود در مقابل همه سلطه جویان  ایستاده اند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود: مردم به دنبال اسلامیت خواهی، جمهوریت را مستقر کردند و پس از آن عدالت باید محور تمام برنامه های جمهوری اسلامی در صحنه اجتماع باشد.

 وی در ادامه با تشریح ویژه برنامه های حوزه علمیه اصفهان در این ایام  تصریح کرد: با توجه به تقارن ایام الله دهه فجر و شهادت صدیقه زهرای مرضیه (س)، ۲۰ برنامه شاخص در سطح مدارس علمیه استان تحت عنوان «فجر فاطمی» در حال برگزاری است.

وی اذعان کرد: تهیه و نمایش فیلم های متناسب با دهه فجر و فیلم های جشنواره عمار، برگزاری کارگاه های جنگ نرم و سواد رسانه ای، تهیه و توزیع کتب جنگ نرم و سواد رسانه ای، تهیه و تولید سیر نمایشگاهی دهه فجر و انقلاب ،برگزاری جسلات بصیرت افزایی با حضور اساتید به نام کشوری و استانی ( با موضوع نفوذ و تحلیل مباحث روز) و مسابقه کتابخوانی  (چهل تدبیر) از جمله برنامه های پیش بنی شده برای طلاب در این ایام است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی یادآور شد:  طرح تربیت مربی سیاسی، اردوی سیاسی تهران با همکاری خانه انقلاب اسلامی، نمایشگاه نرم افزار نور با تخفیف50درصد خاصه طلاب مدارس علمیه، برگزاری دهمین دورهمسابقات قرآن و عترت، استفاده از ظرفیت مدرسه علمیه توریستی ناصریه برای گردشگران خارجی،  و دعوت برای حضور حداکثری جامعه روحانیت در راهپیمایی 22بهمن از دیگر برنامه های فرهنگی طراحی شده ویژه دهه فجر است.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha