چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مسؤول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی بابل

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل بر ضرورت توجه ویژه حوزه و روحانیت به رویکرد انقلابی تأکید کرد و افزود: حوزه انقلابی مهم ترین پشتوانه نظام اسلامی در عرصه های مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حسن فلاح، مسئول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل، امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را اصلی ترین و ماندگارترین شعار انقلاب اسلامی دانست و گفت: این شعار بیانگر اهداف انقلاب و آرمان های اصیل و کلان آن بوده است که به درستی محقق شد.

وی با بیان این که استقلال و وجود آزادی های مشروع و منطقی و معقول، و استقرار نظام اسلامی از جمله اهداف انقلاب اسلامی بوده است، افزود: خوشبختانه این اهداف ارزشمند به برکت انقلاب در بخش های مختلف جامعه محقق شد و دوست و دشمن به این مسأله اذعان دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کشور تا رسیدن به اهداف غایی انقلاب فاصله دارد و باید تلاش در تحقق این آرمان ها بیشتر شود، گفت: باید برای تحقق کامل عدالت اجتماعی فراگیر، مقابله با فقر و فساد و تبعیض و حاکمیت ارزش های انقلابی و دینی در جامعه بیشتر تلاش شود.

حجت الاسلام فلاح با بیان این که تحقق این امور مهم به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوران ستمشاهی نیست، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب این مسائل به طور چشمگیری در بخش های مختلف کشور گسترش یافته اما برای توفیقات بیشتر باید تلاش ها گسترده تر شود.

وی ادامه داد: به همین منظور این توفیقات در حدی نیست که در شأن این نظام مقدس، مردم فهیم ایران و وعده های داده شده و انتظارات به حق مردم باشد و همین مسأله رسالت مسؤولان و مدیران کشور را سنگین تر از هر زمان دیگری کرده است.

مسئول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با اشاره به این که حوزه و دانشگاه در پیروزی نهضت انقلاب نقش محوری را داشتند، تصریح کرد: نهضت انقلاب به عنوان یک حرکت بزرگی اجتماعی که برخواسته از حوزه علمیه است با رهبری روحانیت اصیل و انقلابی آغاز و در ادامه با همراهی اقشار مختلف جامعه به ویژه دانشگاهیان همراه بوده است.

وی با بیان این که نقش حوزویان به عنوان یک قشر اثرگذار در جامعه اسلامی بسیار مهم  و غیر قابل انکار است، گفت: این قشر در ارتقاء بینش سیاسی و بصیرت دینی مردم که بیمه کننده نظام، ملت و دولت است نقشی محوری را عهده دار هستند.

حجت الاسلام فلاح در ادامه سخنان خود در بررسی آسیب شناسانه، به برخی معضلات و مشکلات مسیر پیش روی انقلاب اشاره کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که نفوذ اندیشه های بیگانه و بازگشت تدریجی برخی ارزش های فرهنگی طرد شده از سوی دشمنان انقلاب به طور جدی دنبال می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان و فرصت طلبان در طول چهار دهه اخیر همواره به دنبال نفوذ و رخنه در کشورمان بودند، افزود: اما خوشبختانه با بصیرت و آگاهی مردم تاکنون موفق نشده اند از این راه ضربه ای به انقلاب و نظام اسلامی بزنند.

وی با اشاره به این که متأسفانه برخی ها همگام با نظر دشمن به دنبال طرد نیروهای انقلابی و ارزشی از فضای کشور هستند، بیان داشت: دشمن در همین راستا تلاش می کند میان فرزندان و یاران انقلاب تفرقه و اختلاف ایجاد کند که باید نسبت به این توطئه دشمنان هوشیار باشیم.

مسئول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با بیان این که دشمن به دنبال خستگی نیروهای انقلاب و از دست دادن روحیه انقلابی آنها است، تصریح کرد: امروز یکی از مهم ترین الزامات جامعه اسلامی ترویج و تقویت روحیه انقلابی گری در بخش های مختلف جامعه است.

حجت الاسلام فلاح در ادامه سخنان خود تجمل گرایی، انحراف از مسیر انقلاب، عزل و نصب های جناحی، اختلاف های سیاسی شکننده، واگذاری امور مدیریتی به افراد ناکارآمد و برخوردهای شعاری را از جمله آسیب های مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد که مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی باید نسبت به آن توجه بیشتری کنند.

مسئول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با بیان این که تنها راه مصون ماندن انقلاب از آسیب های احتمالی توجه به هشدارهای سکان دار انقلاب و تحقق منویات ایشان عنوان کرد و گفت: با توجه جدی به این رهنمودها و منویات مهم رهبری نظام، شاهد پویایی و ماندگاری انقلاب خواهیم بود.

حجت الاسلام فلاح با بیان این که ملت و دولت باید به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه داشته باشند، خاطرنشان کرد: توجه جدی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مهم ترین عامل رشد و تعالی انقلاب و عامل خنثی سازی نظام از توطئه های دشمنان خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تلاش مضاعف به منظور تحقق هر چه بیشتر اهداف و آرمان های اصیل انقلاب، امام راحل و منویات مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: اهتمام به امور مردم و رفع مشکلات آنان، و مبارزه قاطع با سه معضل رو به تزاید و نگران کننده فقر، فساد و تبعیض، عزم جدی مردم و مسؤولان برای شکوفایی علمی و رونق اقتصادی و حمایت از  تولیدات داخلی، پشتیبانی متقابل ملت و دولت از یکدیگر و ارتقاء بینش سیاسی و بصیرت دینی و اعتلای فرهنگ عمومی  از جمله مهم ترین الزامات ضروری حفظ و پیشرفت انقلاب اسلامی است.

مسئول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل در پایان سخنان خود گسترش عدالت اجتماعی فراگیر، حفظ ارزش های معنوی و تحقق استقلال و آزادی را از ارکان بقاء و تداوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تحقق اهداف و آرمان های انقلاب، امام و رهبری بهره گرفته شود.

حجت الاسلام فلاح در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز حوزه های علمیه همانند گذشته در صف نخست مدافعان حریم انقلاب و نظام اسلامی قرار دارند، گفت: انقلاب اسلامی در چهل سالگی خود بیش هر زمان دیگری نیازمند پشتیبانی حوزه و روحانیت است.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت توجه ویژه حوزه و روحانیت به رویکرد انقلابی تأکید کرد و افزود: حوزه انقلابی مهم ترین پشتوانه نظام اسلامی در عرصه های مختلف است.

حجت الاسلام فلاح با بیان این که حوزه علمیه همواره پیشگام در دفاع و حراست از دین و ارزش های ناب اسلامی بوده است و در این مسیر هیچ گاه لحظه ای درنگ نکردند، افزود: امروز نیز حوزه و روحانیت بدون هیچ چشم داشتی در صف نخست مدافعان اسلام و انقلاب قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha