سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور

حوزه/ اسماعیل نجار از اقدامات علما و مراجع تقلید در یاری رسانی به زلزله زدگان اخیر کرمانشاه تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اسماعیل نجار، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در دیدار با آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که اقدامات علما و مراجع در قضیه زلزله اخیر کرمانشاه، حقیقتاً قابل تقدیر و ستودنی بود، اظهار داشت: به خصوص شهر مقدس قم در این زلزله و یاری رساندن به مردم زلزله زده منطقه غرب کشور، سنگ تمام گذاشت و جا دارد که به خصوص از نقش علما و روحانیت این شهر تجلیل کنیم.

وی با اشاره به این که وقوع زلزله های متعدد در استان های کرمانشاه و کرمان در ماه های اخیر، کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داد، گفت: در این بین ، حادثه کرمانشاه و تلفات انسانی و خرابی های بسیاری آن بسیار تلخ بود ، ضمن آن که این منطقه یک زلزله نادر را به خود دید چرا که وقوع زلزله 7 و 3 دهم ریشتر آن هم در شب غافلگیر کننده است ، هر چند که در همان دقایق اولیه وقوع زلزله، شورای عالی مدیریت بحران کشور تشکیل جلسه داد.

وی اضافه کرد: به همین منظور از همان ساعات نخست ، امکانات تمام کشور را بسیج کردیم و با حضور نیروهای نظامی و مردمی برای امداد رسانی به سرعت وارد عمل شدیم و در اولین دقایق صبح سرپل ذهاب بودیم و همان روز نخست نیز مجروحان و مصدومان را نجات دادیم.

نجار ادامه داد: در 24 ساعت نخست پس از واقع شدن زلزله، در بحث امدادرسانی مشکلاتی داشتیم اما 95 هزار چادر توزیع شد ، ضمن آن که دو بیمارستان نوساز در منطقه وجود داشت که متاسفانه تخریب شد و این مساله واقعاً جای سوال و تعجب داشته و دارد.

وی همچنین گفت: همان روزهای اول بیمارستان های صحرایی در منطقه به سرعت دایر شد و هدایا و کمک های مردمی و نیز دفترچه های درمانی بین زلزله زدگان توزیع شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تجلیل از خدمت رسانی گسترده و پرتلاش نیروهای مسلح در مناطق زلزله زده ابراز داشت: در مجموع از سوی سپاه پاسداران بیش از 8 هزار کانکس، از سوی ارتش 2 هزار و نیز هزار کانکس از طریق بنیاد مسکن به مردم زلزله زده اهدا شد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات پیش آمده در برف و بوران اخیر گفت: در بارش برف نیز گروهی تعیین شده که بررسی کنیم دلیل مسدود شدن راه ها و ایجاد مشکلات متعدد برای مردم چه بوده است، هر چند که باید توجه داشت اساساً بازگشایی راه های کشور پس از مسدود شدن در چنین قضایایی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha