جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید محمد جواد طاهری

حوزه/ بازیگر مطرح تئاتر از رسانه های جمعی خواست تا در راستای ترغیب مردم برای تماشای نمایش های دینی و آیینی بکوشند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، سید محمد جواد طاهری پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری به مناسبت اجرای نمایش حنانه که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد،با بیان این که این نمایش به نویسندگی وی و همچنین میلاد اکبرنژاد چهار سال پیش برای اولین بار در قم به روی صحنه رفت، ابراز داشت: در این نمایش مذهبی ما کوشیده ایم که هرچه بیشتر و بهتر به مقوله تئاتر و شاخصه های مهم آن نزدیک تر شویم تا صرف اجرای یک نمایش احساسی و از سویی در بحث محتوا حقانیت شیعه و امیرالمومنین(ع) را در قضایای بعد از غدیر خم به صورت مستدل و منطقی بیان کنیم.

وی اضافه کرد: از این رو در این کار سعی کرده ایم که مخاطب درگیر مسائل عقلانی و خرد شود تا صرف مسائل احساسی، ضمن آن که برخلاف بسیاری از نمایش های آیینی در نمایش حنانه از مداحی های مرسوم استفاده نکرده ایم.

طاهری گفت: این نمایش با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم تولید و اجرا می‌شود که تالار مرکزی شهر توسط اداره کل در اختیار قرار گرفته و حمایت مالی نیز از سوی سازمان فرهنگی بوده است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه قم در بحث تئاتر دینی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از نمایش های به اجرا در آمده در تهران ناظر به دغدغه ها و نیازهای مردم نیست، ضمن آن که گاه مشاهده می شود که برای جذب مردم به دیدن نمایش ها از هر شیوه ای استفاده می شود و حال آن که این روش ها درست نیست.

طاهری افزود: از این حیث بنده معتقدم که پیشرو بودن قم در این باره می تواند باعث شود که آسیب ها و چالش های محتوایی و اجرایی هنر تئاتر در کل کشور نیز به مرور کاسته شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha