جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اخلاق اسلامی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س)، یکی از مهم ترین لوازم توفیق طلاب در دنیای امروز را اهتمام ویژه و قطع نشدنی به مساله اخلاق و تهذیب عنوان کرد.

دکتر زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: البته حوزه های علمیه چه در بخش خواهران و چه برادران از دیرباز نسبت به مساله اخلاق و تهذیب ، دغدغه جدی داشته اند منتهای مراتب شرایط و اقتضائات امروز می طلبد که ما در این باره اهتمام و دغدغه مندی بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: اساساً علم باید توام با عمل صالح و اخلاق نیکو باشد تا زمینه رشد و سعادت حقیقی را در درون فرد فراهم کند و گرنه علم بدون اخلاق و معنویت ، فایده ای ندارد.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه همچنین با بیان این که طلبه امروزی هیچ گاه نباید از اهمیت و ضرورت اخلاق و تهذیب غافل شود، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر به همت برخی از مراجع و علما دروس اخلاق در شهر مقدس قم در حال برگزاری است که به نظرم برکات فراوانی برای خانواده ها و عموم مردم این شهر داشته و تداوم این گونه برنامه ها در بهبود فضای فرهنگی و اخلاقی جامعه بسیار موثر است.

وی یادآور شد: البته آنچه مهم است این که در زمینه اخلاق یک طلبه می بایست نخست از خود شروع کرده و با تقویت خود در زمینه های اخلاقی در خانواده و اطرافیان خود موثر واقع شود تا به این سبب جامعه نیز از برکات همین فضای اخلاقی بهره مند گردد.

تاجیک همچنین اضافه کرد: در واقع آنچه ضروری است این که هر کدام از ما به شکلی به عنوان یک طلبه و حوزوی رفتار کنیم که در نهایت حرف و گفتار و کردار و رفتار ما مورد رضایت پروردگار عالم و اهل بیت(ع) قرار گیرد و اگر این گونه نباشد شک نکنیم که سعادتمند نخواهیم شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha