شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا یحیایی

حوزه / مسئول دفتر نمایندگی شورای عالی حوزه در هیئت نظارت بر مطبوعات با حضور در نشست شورای دبیران خبرگزاری حوزه، بایسته های یک رسانه موفق را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین علیرضا یحیایی مسئول دفتر نمایندگی شورای عالی حوزه های علمیه در «هیئت نظارت بر مطبوعات» آینده نگری و انجام امور مبنایی  برای تحولات پیش رو را از بایسته های یک رسانه موفق برشمرد و ابراز داشت: برسانه حوزه باید برای حرکت در آینده، طراحی مناسب و هوشمندی لازم را داشته باشیم.

وی که به عنوان مهمان ویژه، در نشست شورای دبیران خبرگزاری حوزه حاضر شده بود افزود: برخی افراد از تحصیلات عالیه یا «هوش» بالا برخوردارند اما ممکن است از «هوشمندی» لازم برخوردار نباشند حال آنکه فعالیت موفق رسانه ای نیازمند هوشمندی در امور و اتخاذ تدابیر مناسب و متناسب با شرایط است.

حجت الاسلام والمسلمین یحیایی بهره مندی از ظرفیت عظیم طلاب در سراسر کشور را برای خبرگزاری حوزه ضروری خواند و گفت: شناخت مخاطب و اینکه مخاطب، چه نگاهی به فعالیت های ما دارد، نقش ویژه ای در اتخاذ تاکتیک های رسانه ای  دارد. ما باید از درک مخاطب، شناخت داشته باشیم و بدانیم مخاطب ما کیست و چه ظرفیتی دارد و چه محتوایی می خواهیم به او بدهیم؛ اگر در این زمینه قوی عمل نکنیم به جایی می رسیم که اساسا حرف مخاطب را هم نمی فهمیم.

وی ورود به مباحث چالشی با رعایت خطوط قرمز را مهم دانست و گفت: اگر به موضوعاتی که برای مخاطب حوزوی، «مسأله» است ورود نکنیم، دچار افول خواهیم شد و نگاه از بالا به پایین در مراحل تهیه، تولید و عرضه خبر، آسیب زاست؛ ما باید از موضوعات اساسی در ذهن و زندگی مخاطب مطلع باشیم و برای ورود به این موضوعات، برنامه داشته باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی شورای عالی حوزه در هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: خبرگزاری حوزه باید آنقدر حرفه ای و جامع عمل کند که طلاب، بهترین جا برای دنبال کردن مسائل و موضوعات خود را "حوزه نیوز " بدانند.

وی معرفی توانمندی ها و افتخارات و کارآمدی حوزه و روحانیت در عرصه های مختلف را از رسالت های خبرگزاری حوزه بیان کرد و اظهار داشت: حوزه نیوز باید در معرفی، تقویت و البته نقد فعالیت های حوزوی پیشتاز باشد. و من معتقدم که اطلاع رسانی درست از کارآمدی روحانیت و معرفی شگفتی های حوزه و تراث این نهاد عظیم و ریشه دار دینی، خود به خود بسیاری از شبهات در جامعه را برطرف می کند.

حجت الاسلام والمسلمین یحیایی ادامه داد: برای اینکه به معنای واقعی یک رسانه تخصصی باشیم، باید به حوزه های تخصصی ورود کنیم و مطالبه گری و جریان سازی داشته باشیم و به انتشار اخبار بسنده نکنیم.

وی حضور فعال در موضوعات روز جامعه را از ضرورت های یک رسانه حرفه ای و جریان ساز برشمرد و ادامه داد: روزانه با موضوعات و سوژه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مواجه می شویم که در توده جامعه تبدیل به «مسأله» و «موضوع روز» شده؛ خبرگزاری حوزه نباید در این عرصه ها غایب باشد؛ بلکه باید حضور فعال و حکیمانه داشته باشد. 

در ابتدای این نشست سردبیر و دبیران خبرگزاری حوزه گزارش کوتاهی از فعالیت های رسانه رسمی حوزه ارائه دادند و حجت الاسلام والمسلمین یحیایی از تلاش بخشهای مختلف حوزه نیوز تقدیر کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha