یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلیمن محمدابراهیم دهقان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین دهقان گفت: امروز تلاش دشمن ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت است، هدفی که هنوز به آن نرسیده است ولی با تمام قوا برای رسیدن به این نیت پلید خود تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم دهقان، شامگاه سه شنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران با اشاره به جنگ و تهاجم فرهنگی دشمنان علیه جهان اسلام، اظهار داشت: سالهاست که از پیروزی جبهه مقاومت به رهبری انقلاب اسلامی می گذرد و همین امر باعث نگرانی دشمنان شده است.

 استاد اعزامی از قم تاکید کرد: جبهه مقاومت تاکنون جلوی بسیاری از حرکات دشمنان را در جهان اسلام گرفته و بسیاری از توطئه های آنان را خنثی کرده است که این برای دشمنان دین خدا به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

حجت الاسلام و المسلمین دهقان با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در راس و پیشانی جبهه مقاومت قرار گرفته و دشمنان به دنبال هر دسیسه ای هستند که این جبهه را تضعیف و حتی نابود کنند، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون توطئه های بسیاری علیه این نظام و انقلاب توسط دشمنان خارجی و داخلی صورت گرفته است و بی شک این دشمنی ها هم پایان نخواهد داشت.

این استاد حوزه با تاکید بر این که امروز دشمنان،  روحانیت را هدف قرار داده اند وظیفه طلاب را بسیار سنگین تر از گذشته دانست و گفت: امروز تلاش دشمن ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت است، هدفی که هنوز به آن نرسیده است، ولی با تمام قوا برای رسیدن به این نیت پلید خود تلاش می کند.

حجت الاسلام و المسلمین دهقان تصریح کرد: دشمنان با استفاده از امکانات رسانه ای، انتشار و ساخت اخبار کذب و ایجاد شبهه می خواهند چهره روحانیت را در نظر ملت ایران آن طوری که دوست دارند، نشان دهند، لذا شما طلاب در این مقوله وظیفه روشنگری مهمی بر عهده دارید.

وی گفت: طلاب، امروز علاوه بر وظیفه تحصیل و تهذیب، مسئولیت روشنگری جامعه را بر عهده دارند و باید توطئه های دشمنان را برای جامعه به ویژه نسل جوان تشریح کنند.

 استاد اعزامی از قم با تاکید بر اینکه طلاب برای موفقیت در مسیر حرکت خود باید دارای ویژگی های بسیاری باشند، تاکید کرد: تقوا، تلاش، پشتکار، ایمان، امید به خداوند متعال و... باید برخی از ویژگی های هر طلبه ای باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دهقان عنوان کرد: طلاب باید از بدو ورود به حوزه تا زمانی که توانایی دارند به دنبال تحقیق و تحصیل باشند و لحظه را به بطالت نگذرانند و از موقعیت های پیش آمده به بهترین نحو احسن استفاده کنند.

این استاد حوزوی تاکید کرد: طلاب باید شکرگزار خداوند متعال باشند که در نظامی درس می خوانند که در آن روحانیت جایگاه بسیار بالایی دارد و مقام معظم رهبری که خود نیز یک روحانی وارسته است، توجه و دلسوزی خاصی نسبت به طلاب دارند که این نعمتی بزرگ است.

وی افزود: اگر از اساتیدتان درباره وضعیت روحانیت و طلاب در پیش از انقلاب اسلامی سؤال کنید، بی شک متوجه خواهید شد که در آن زمان روحانی و طلبه مغضوب دستگاه شاهنشاهی بودند، ولی امروز به برکت اسلام و حضور مقام معظم رهبری روحانی جایگاه بسیار رفیعی در کشور پیدا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین دهقان در  پایان خطاب به طلاب گفت: شما طلبه های عزیز که سربازان امام زمان(عج) محسوب می شود باید برای خوشنودی حضرت ولی عصر و نیز ترقی و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان از هیچ کوششی فروگذار نباشید و تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک روحانی مجرب و باسواد که جامعه نیازمند آن است، انجام دهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha