شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ارز

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:

داخلی

 

جایگزین طلای سیاه،کشف شد

رئیس سازمان‌تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی کشور در سفر به محلات ارزش ریالی ۳ زالو را معادل یک بشکه نفت عنوان کرد.محمدصادق بیجندی رئیس سازمان تجاری ‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی کشور در مراسم افتتاح دفتر مرکز رشد واحد‌های فناور محلات و نیمور با اشاره به اینکه پارک‌ها و مراکز رشد موجب معرفی ارزش‌های مختلف به دانش‌آموختگان می‌شوندگفت: تولید هر ۳ زالو معادل یک بشکه نفت ارزش پولی دارد که چند شرکت در کشور به تولید زالو مشغولند.بیجندی افزود:همچنین هر گرم زهر زنبور ۸۰ دلار ارزش پولی دارد که در حوزه نیش و زهر زنبورهم ۴ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت دارند که توجه به اینگونه فعالیت‌ها موجب درآمدزایی، ارزش افزوده، اشتغال و ماندگاری افراد در مناطق بومی شده و جلوگیری از مهاجرت ان‌ها می‌شود.وی با اشاره به اینکه پارک‌ها و مراکز رشد بال‌های حرکت دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی هستند

 

دولت برای ارزی ها،ایست بازرسی زد

عباس جعفری دولت آبادی درباره تعداد دستگیری متهمان و اخلالگران بازار ارز، اظهار داشت: تاکنون ۲۷ نفر از اخلالگران بازار ارز از سوی پلیس و وزارت اطلاعات به دادستانی معرفی و دستگیر شده اند.وی افزود: همچنین ۱۳۰۰ حساب بامانده ۳۷ میلیارد تومان و گردش مالی ۶ هزار میلیارد تومان مسدود شده و با این اقدامات به زودی شاهد اتفاق های خوبی در بازار ارز خواهیم بود. وی درباره تاثیر دستگیری این ۲۷ نفر، توضیح داد: به طور حتم اقدامات دستگاه قضا در کنار فعالیت های بانک مرکزی موثر خواهد بود. زیرا اگر روند تقاضای ارز مدیریت شود و نظارت سیستمی بر خرید و فروش، توزیع ارز و همچنین ارز صادراتی وجود داشته باشد، شاهد اتفاق های خوبی در این بازار خواهیم بود.

 

زنان،در صدر ITC قرار گرفتند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در کسب و کارهای مبتنی بر ICT موضوع جنسیت مطرح نیست، گفت : اگر در این چرخه زنان را نادیده بگیریم به این معنی است که ۵۰ درصد ظرفیت کشور را نادیده گرفته ایم، در حالی که استفاده از ظرفیت زنان یک ضرورت در کشور است.وی با اعلام اینکه زنان موفقی در شرکت های حوزه ICT  مشغول به فعالیت هستند، افزود: فعالیت در کسب و کارهای این حوزه به شکلی است که زنان در کنار فعالیت در این حوزه می توانند به وظایف مادرانه خود هم بپردازند. وی گفت:که موضوع توانمند سازی زنان در حوزه ICT  در وزارت ارتباطات در حال پیگیری است.آذری جهرمی تصریح کرد : در تحقیقات ما در این عرصه به موردی که خانمی اختلاس، فساد و یا تبانی کرده باشد برخورد نکردیم .وی با تاکید به اینکه استفاده از بانوان در وزارت ارتباطات برای ویترین و شعار نیست، افزود: به تمامی معاونین و مدیران تاکید شده است که در امور مالی و اداری از ظرفیت بانوان استفاده شود .

 

امضای رهبری، دست اشتغال زایی را گرفت

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد در سی‌امین جلسه شورای عالی زکات با تاکید بر جاری بودن منابع حاصل از جمع آوری صدقه اعلام کرد: با مجوز مقام معظم رهبری بخشی از صدقه در قالب منابع قرض‌الحسنه برای اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت اختصاص یافته است.وی با اشاره به اینکه محل مصرف زکات جمع‌آوری شده مشخص شده است، گفت: 60 درصد از منابع مالی حاصل از زکات برای تامین مسکن، جهیزیه، ازدواج و درمان نیازمندان و 40 درصد آن برای پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.فتاح با بیان اینکه همه امکانات برای جمع‌آوری زکات فراهم است، بیان کرد: اگرچه جمع‌آوری زکات در ده ماهه نخست امسال بیش از 300 میلیارد تومان بود اما این رقم کافی نیست و باید افزایش یابد.

 

طرح مشترک بحران،برای پایتختی ها به امضا رسید

زلزله 5.2 ریشتری آخرین چهارشنبه پاییز امسال در غرب استان تهران باعث شد مسئولان شهری نسبت به بحث هایی که وزارت نیرو در سالهای اخیر مطرح می کرد، واقف شوند و حتی شهرداری و شورای شهر برای مسایلی از جمله تامین آب و برق مردم پایتخت پا پیش بگذارند. یکی از این اقدامات، «طرح آبرسانی اضطراری تهران» است که تاکنون دو مخزن از آن در تهران احداث شده و فردا (چهارشنبه) یکی از این مخازن در پارک شهر تهران با حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، رئیس و دیگر اعضای شورای شهر تهران و همچنین مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افتتاح می شود. وی با بیان اینکه 360 نقطه تهران در این طرح برای نصب مخازن آب اضطراری مشخص شده اند، همچنین نصب مخزن در دو نقطه پارک شهر و زرگنده (منطقه یک) به صورت آزمایشی اجرا شده است، گفت: مجوز نصب در 30 نقطه تهران در حال صدور است و برای اجرای این طرح و نصب 360 مخزن، به 450 تا 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

ناجا به خودپردازها هم دستبند زد

به تازگی در برخی از شهرهای استان اردبیل مشاهده می‌شود که خودپرداز بانک‌ها پلمب شده‌اند. این جریان ظاهرا به اختلاف نظر بین شبکه بانکی و پلیس پیشگیری ناجا بر می‌گردد.بر اساس آنچه که جمشیدی از مسئولان نظام بانکی اعلام کرده است بانک‌ها برای این‌که بخواهند شعب خود را ایجاد و افتتاح کنند باید تاییدیه‌ای را از سوی پلیس پیشگیری ناجا دریافت کنند. این تاییدیه طبق استانداردهایی است که از سوی شورای امنیت کشور تصویب شده و براساس آن تاییدیه، تاسیس شعب توسط بانک مرکزی ابلاغ و فعالیت آن مجاز می‌شود. براین اساس کانون بانک‌های خصوصی بیان کرد تاکنون هیچ‌گونه استانداردی از سوی شورای امنیت کشور برای به کارگیری دستگاه‌های خودپرداز خارج از شعب بانک‌ها به شبکه بانکی ابلاغ نشده است، بنابراین اقدام نادرست پلیس پیشگیری استان اردبیل صرفا در جهت محروم کردن مردم این استان از خدمات بوده البته استاندارد چگونگی نصب خودپردازهای بانک‌ها مدتی است در جریان بررسی و تدوین توسط بانک مرکزی،دستگاه‌های امنیتی و حفاظتی از جمله پلیس پیشگیری ناجا (مرکز) قرار دارد.

 

کمیته بررسی مسئولان،تشکیل شد

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: بر اساس طرح نمایندگان کمیته‌ای ۵ نفره مامور بررسی اموال مشروع و غیرمشروع مسؤولان می‌شود و بر اساس تصمیم متخذه، اموال مستردشده در مسیر فقرزدایی و ایجاد اشتغال در کشور هزینه خواهد شد. وی افزود: در این کمیته 5 نفره نمایندگان وزیر اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، یک نفر از قضات عالیرتبه کشور، نماینده دفتر بازرسی مقام معظم رهبری و نماینده رئیس سازمان بازرسی در آن عضویت دارند و رؤسای کمیسیون‌های قضایی و اصل 90 مجلس در آن عضو هستند که در این کمیته موضوع اموال مسئولان مشروع و غیرمشروع بودن آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. امیرآبادی خاطرنشان کرد: مسئولانی که مدنظر این طرح هستند عبارتند از رؤسای قوای سه‌گانه و مشاورین آنها، معاونان رؤسای قوای سه‌گانه و مشاورین‌شان، استانداران و شهرداران هستند که اموال آنها توسط کمیته 5 نفره مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصمیمات این کمیته برای همه لازم‌الاجراست و قوای سه‌گانه مکلف به رعایت آن هستند.

 

دولتی ها،طرح لب تابی زدند

سیامک غنیمی فرد رئیس کمیسیون سخت افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای در نشست خبری از موافقت دولت با کاهش واردات لپ تاپ از ۱۵ به پنج درصد خبر داد و گفت: این تصمیم منتظر تصویب هیات دولت است.وی با بیان اینکه مطابق با درخواست سازمان نظام صنفی رایانه ای از وزیر ارتباطات و رایزنی های انجام شده از سوی وزارت ارتباطات با وزارت صنعت تصمیم به کاهش تعرفه واردات لپ تاپ که چهار سال پیش از پنج درصد به ۱۵ درصد رسیده بود، گرفته شد و هم اکنون قرار است بار دیگر تعرفه به پنج درصد برسد. غنیمی فرد تاکید کرد: با اتحاد فعالان حوزه سخت افزار و مذاکره و توافق با شرکت تولیدکننده لپ تاپ، کمیسیون ماده یک به اتفاق آراء موضوع کاهش تعرفه گمرکی لپ تاپ به 5 درصد را تصویب کرد و این تعرفه از ابتدای سال 97 اجرا خواهد شد.به گفته وی، برای اجرایی شدن کاهش تعرفه، نیاز است هیات وزیران این مصوبه را تصویب کرده و به گمرکات کشور ابلاغ کند.

 

شبیخون ناجا،اراذل را غافلگیر کرد

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۲۴۱ نفر از اراذل و اوباش تهران خبر داد و گفت: متأسفانه ۶۳ نفر نوجوانان زیر ۱۸ سال بوده که پس از دستگیری تحویل خانواده‌های خود شدند.سردار حسین رحیمی اظهار کرد: در ادامه سلسله عملیاتهای پلیس علیه اراذل و اوباش از روزگذشته با هماهنگی مقام قضایی عملیات گسترده‌ای در سراسر پایتخت به اجرا درآمد و طی آن 78 عملیات برگزار شد و 98 واحد صنفی که عمدتا پاتوق این افراد بود از جمله باشگاه‌های بدنسازی و قهوه خانه‌ها مورد نظارت و کنترل قرار گرفت. رحیمی خاطرنشان کرد: در این عملیات 9 قبضه سلاح جنگی کلت و لوله بلند، 170 قمه و 95 کیلو مواد محترقه دست‌ساز و مشروبات الکلی کشف و ضبط شد.وی در پایان بر برخورد قاطع پلیس با هرگونه اوباشگری تأکید کرد.

 

هشدار شبانه بانکی،همه را بی خواب کرد

روز گذشته پیامکی با این متن «به کلیه شهروندان توصیه می‌شود به جهت جلوگیری از وقوع جرم، تا قبل از پایان سال نسبت به تغییر دوره رمز اول و دوم کارت بانکی خود به صورت حضوری در باجه‌های خودپرداز اقدام کنند» برای بسیاری از مشترکان بانک‌های عامل بانک مرکزی ارسال و باعث بروز برخی نگرانی‌ها آنها شد. هر سال سیستم‌های امنیتی در اختیار بانک‌ها به‌روزتر می‌شود تا بتوانند با تأمین امنیت شبکه از سرقت‌هایی که می‌توانند در یک لحظه اتفاق بیفتد جلوگیری کنند. سرقت دیجیتالی یکی سرقت‌های نوین در ایران است که ممکن است با یک لحظه غفلت در استفاده از کارت عابر و ایجاد فضای سوء استفاده برای مجرمان، اتفاق بیفتد. بانک مرکزی به عنوان نهاد بالادست بانک‌های عامل، همیشه بر این موضوع نظارت دارد و در زمان‌هایی که احساس کند خطری برای سوء استفاده از کارت عابر مشترکان وجود دارد هشداری سراسری را منتشر می‌کند.افشای اطلاعات با هک شدن رمز عبور، می‌تواند نگرانی شدیدی در میان شهروندان و دارندگان حساب‌های بانکی ایجاد کند. همین موضوع باعث شده تا بانک‌ها به صورت دوره‌ای از مردم و مشترکان خود بخواهند تا رمزشان را عوض کنند.

 

بیمه هم به جمع اختلاسی ها پیوست

برخی مدیران سابق شرکت بیمه رازی با ثبت خسارات غیرواقعی طی چند سال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از حساب این شرکت برداشت کردند و به محض کشف این فساد، یکی از متهمان این پرونده به خارج از کشور گریخته است. ماجرا از این قرار است که برخی مدیران این شرکت طی چند سال، با اسناد جعلی و غیرواقعی اسنادی را به عنوان خسارت بیمه‌گذاران و مشتریان ثبت می‌کردند،اما با توجه به اینکه این اسناد در فرایند چندین ساله ارائه و ثبت می‌شد، در ظاهر حجم خسارات رقم غیرواقعی را نشان می‌داد.طبق بررسی‌های انجام شده در طی چند سال از محل ثبت خسارات غیرواقعی در بخش بیمه شخص ثالث، رقمی بالغ بر 100 میلیارد تومان با این روش از حساب شرکت برداشت شده است.گفته می‌شود یکی از متهمان اصلی این پرونده به محض کشف این فساد، از کشور گریخته است. البته در فرایند پیگیری این پرونده برخی مسئولان دیگر که حوزه کاری آنها با این پرونده و فساد مرتبط بوده، دستگیر و بازجویی شده‌اند.

 

قدردانی از سردار بی نشان به خانه سبز رسید

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی خطاب به همایش سوختگان وصل گرامیداشت تجلیل از سردار سرلشکرقاسم سلیمانی نوشت: تاثیرات خدمات سرلشکر سلیمانی برای حال و آینده کشور جنبه راهبردی دارد. رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از پیام خود آورده است: امروز از انسانی دردمند و آشنا به مسائل کشور، خوشفکر، باهوش و دوراندیش ستایش می شود که حق هم همین است. بعید است ازهمه تلاش های ارزشمند او برای انقلاب پرده برداری گردد چرا که فداکاری های ایشان در عرصه های مختلف دفاع و مجاهدت عظیم است و تاثیرات خدمات او برای حال و آینده کشور جنبه راهبردی دارد.لاریجانی در خاتمه این پیام تاکید کرده است: برای این سردار آرزوی توفیق روز افزون دارم و یاد شهدای عظیم الاشان انقلاب اسلامی را گرامی می داریم و از دست اندرکاران این اقدام ستودنی در تجلیل از یک انسان فرهیخته و مجاهد انجام می شود سپاسگذاری میکنیم.

 

بهشت هم دست به تعدیل نیرو زد

رئیس شورای شهر تهران در دوره پنجم خواستار تعدیل ۴ درصدی نیروهای شهرداری بر اساس بخش نامه سال ۱۳۹۳ شده است. در نامه محسن هاشمی به شهردار تهران در رابطه با تعدیل نیروهای شهرداری آمده:«با عنایت به ساختار نامتناسب نیروی انسانی شهرداری تهران و افزوده شدن بیش از ۱۰ هزار نفر در ۱۸ ماهه پایانی دوره مدیریت قبلی و ضرورت اجرای مصوبه مذکور، سپاس‌گذار است دستور فرمایید تا قبل از پایان سال جاری گزارش حسن اجرای ماده مذکور را در تمامی سطوح سازمانی تهیه و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نمایید.»بدین ترتیب دستور اخراج ۱۰ هزار کارمند در شب عید صادر شد.

 

انتحار،مدرسه کوهدشت را لرزاند

به نقل از روابط عمومی و ستاد اطلاع رسانی سازمان اورژانس کشور در مرکز لرستان،پرتاب مواد محترقه در دفتر  در دبیرستان دخترانه ای در کوهدشت منجر به قطع دست یکی از دانش آموزان شد. فتحی پور گفت: در مجموع در این حادثه ۳ دانش آموز دچار جراحت شدید شدند که به قطع شدن دست یکی از این دانش آموزان ختم شد. وی با اعلام اینکه 2 دانش آموز مصدوم این حادثه به بیمارستان امام خمینی کوهدشت منتقل شدند افزود:دانش آموزی که دستش قطع شده به علت شدت جراحات وارده به بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد منتقل شد. فرماندارکوهدشت گفت: علت وقوع حادثه انفجاری دردبیرستان حجاب کوهدشت ضربه زدن به چاشنی عمل نکرده بوده است.

 

کلید روحانی علیه رئیس جمهور،دوباره چرخید

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم با اشاره به اینکه بنده طرح جدیدی را برای سوال از رئیس جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری تهیه کرده‌ام، اظهار کرد: این خبر که بنده از سوال خود از رئیس جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری انصراف داده‌ام، کذب محض است وی با بیان اینکه سوالی که پیش از این با تلاش بسیاری از دوستان تهیه و امضا شد با لابی آقایان دولتی به کمتر از پنجاه امضا رسید، گفت: به همین دلیل سوال جدیدی را مجددا طرح کردم که امروز به ۷۶ امضا رسیده است.نماینده مردم قم با اشاره به اینکه از آنجایی که احتمال می‌دادم لابی دولت بعضی از نمایندگان را وادار به انصراف کند، سوالی محکم‌تر و استدلالی‌تر طرح کردم، خلاصه سوال این است:چرا دولت و بانک مرکزی در اجرای مسئولیت وظایف نظارتی خود، در صدور مجوز و نظارت بر فعالیت موسسات مالی و اعتباری مسبب و موجب ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای هزاران نفر از سپرده‌گذاران و سهام‌داران این موسسات گردیده‌اند؟

 

مجلس خبرگان،برائت دراویش را صوری خواند

آیت الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری پیرامون حوادث پیش‌آمده در خیابان پاسداران و شهادت مظلومانه چند تن از نیروهای سرافراز ناجا و بسیج اظهار داشت: سرکرده این گروه دراویش اغتشاشگر، بعد از اینکه اغتشاش انجام گرفت و این جنایت بزرگِ کشتن شهدای مظلوم نیروی انتظامی و این بسیجیان مظلوم انجام می‌گیرد تازه از کسانی که این کار را مرتکب شده‌اند اعلام برائت می‌کند. وی عنوان کرد: سرکرده دراویش 30 روز دید که این دراویش کذایی چه می‌کنند و از اقدام آن‌ها به هیچ وجه جلوگیری و اعلام برائت نکرد، بنابراین یعنی راضی به کار آن‌ها بودند. لذا رئیس این گروه دراویشی که این کار را مرتکب شده‌اند باید محاکمه شود و در واقع اوست که باید در برابر این جنایت محاکمه شود.آیت‌الله اراکی همچنین گفت: این حرف باید تبدیل به مطالبه مردمی شود و در سراسر کشور مردم از دولت و مسئولین مطالبه کنند؛ امیدوار هستیم که مسئولان همت کرده و با محاکمه رئیس این تشکیلات امنیت کشور را تأمین کنند.

 

هواگردهای ایرانی در رقابت جهانی درخشیدند

جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن بزرگترین صنایع بالگردی در منطقه، یکی از کشورهای پیشرو در عرصه طراحی و ساخت بالگردهای نظامی و تجاری است.بالگردها بدلیل برخورداری از ویژگی های خاص پروازی مانند سرعت کمتر از سرعت صوت، توانایی پرواز در ارتفاع پایین و زمان آماده سازی پرواز کمتر نسبت به هواپیما، همواره از جمله وسایل پرنده تاثیرگذار در عرصه های تجاری و نظامی بوده اند.جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۷۶ و با ساخت بالگرد «شباویز» که نمونه ای مهندسی معکوس شده از بالگرد «بل-۲۰۵» بود، به جرگه کشورهای سازنده بالگرد پیوست. در کنار دانش طراحی و تولید بالگرد، شرکت پنها بعنوان مهمترین و بزرگترین شرکت هلیکوپتری در منطقه و شرکتی بدون رقیب در آسیا و خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران را به بزرگترین قطب تعمیر و نگهداری بالگرد در منطقه تبدیل کرده است. این شرکت با بیش از ۳ هزار دستگاه انواع دستگاه های مهندسی، قادر به تعمیر و اورهال انواع بالگردهای نظامی و غیرنظامی بارعایت کلیه استانداردهای جهانی است.

 

دولتی ها به داروخانه ها مسکّن زدند

نماینده مردم گرمسار و آرادان ضمن بیان اینکه ۲۵ هزار میلیارد تومان از هزینه عمومی کشور صرف بهداشت و درمان می‌شود، افزود: دولت در مقایسه با هزینه های جاری با کسری ۷۰ هزار میلیارد تومانی مواجه است بنابراین کاهش هزینه‌های اضافی در دستور کار وزارت بهداشت و درمان گنجانده شده است.عضو هیئت‌رئیسه مجلس بابیان اینکه در طرح تحول سلامت چهار هزار میلیارد تومان برای بیمه ۱۰ میلیون نفر هزینه شده است، ابراز داشت: در طرح تحول سلامت پرداخت هزینه‌های درمانی از سوی مردم از ۳۸ درصد به هشت درصد کاهش پیدا کرد که توانستیم در این حوزه بار دغدغه مردم را از تعرفه‌های پزشکی به حداقل برسانیم.کاتب از راه‌اندازی سیستم الکترونیک  خدمات درمانی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی باید همگام با علوم روز حرکت کنیم که در بخش درمانی افراد در هر سازمانی که بیمه باشند بدون ارائه دفترچه بیمه، خدمات بیمه‌ای موردنیاز خود را به‌صورت الکترونیکی دریافت خواهند کرد.وی افزود: دولت در سه حوزه امنیت، آموزش و سلامت در حال تدوین برنامه‌های جامع است چرا که تامین این سه مؤلفه می‌تواند در رشد و پیشرفت کشور موثر باشد بنابراین مسئولیت‌پذیری همه بخش‌های جامعه می‌تواند این اهداف را در جامعه تحقق بخشد.

 

 

آنفلوانزای پرندگان؛ یک قدم تا ایست

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار کشور گفت: روند گسترش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور بسیار کند شده است. وی درباره سویه قبلی آنفلوانزای پرندگان نیز افزود: خوشبختانه بعد از قم، استان جدیدی در حوزه واحدهای صنعتی درگیر این بیماری نشده است. به گفته وی جمعیت مرغ های معدوم شده بر اثر این بیماری نیز حدود ٢٥ میلیون قطعه است. طلاکش درباره اینکه چرا با وجود کند شدن روند بیماری و واردات تخم مرغ، قیمت این کالا در بازار کاهش نیافته است؟،گفت: بهرحال ما در این زمینه با کمبود مواجه هستیم هرچند کمبود هنوز بحرانی نشده است.وی دلیل دیگر را عدم توازن در توزیع اعلام کرد و افزود: عمده تقاضا در تهران و عرضه در این استان کم است، تا این کالا از دیگر استانها به تهران برسد مقداری تنش ایجاد می شود. طلاکش با بیان اینکه در هفته اخیر تخم مرغ درب مرغداری کیلویی ٥٠٠ تومان ارزان شده است، ادامه داد: با این حال مغازه داران قیمت را کاهش ندادند، اگر دولت پیشنهاد ما را پذیرفته بود و اقدام به درج قیمت روی تخم مرغ می کرد این اتفاقات رخ نمی داد.

 

گرد و غبار در برابر برق،تسلیم شد

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه تبدیل زمین های کانون گرد و غبار در خوزستان به عرصه های تولید برق، تهدید کنونی این کانون ها را به فرصتی بی نظیر برای کشور تبدیل می کند گفت: با واگذاری بخشی از زمین ها ، امکان تولید 14 هزار مگاوات انرژی خورشیدی وجود دارد. اظهار کرد: تبدیل تنها ١٠ درصد کانون های گرد و غبار خوزستان (28 هزار هکتار) به مرکز تولید انرژی خورشیدی، 14 هزار مگاوات انرژی خورشیدی را محقق می کند.وی افزود: این میزان تولید برق که افق ١٤٠٥ خوزستان است، معادل کل ظرفیت نیروگاهی نصب شده فعلی در این استان است. مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان با اشاره به اهمیت نیروگاه های تجدید پذیر و تاثیر آن در حل بحران های آتی خوزستان گفت: اگر وزارت نیرو در یک بازه سه ساله، مجوز ساخت نیروگاه های خورشیدی را تنها برای خوزستان صادر کند، روند توسعه انرژی های پاک در این استان افزایش و مشکلات حوزه انرژی آن حل می شود

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha