شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عبادی به مناسبت دهه فجر

حوزه/ امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه مسئولین ذی ربط بگویند که چقدر اشتغال ایجاد شده است، چون گاهی آمار و ارقامی در سطح کشور ارائه می‌شود که یا اصلاً وارد نیست و یا گاهی آمار و ارقام کتبی و شفاهی است، گفت: درواقع این‌گونه باید باشد که ارائه بدهند که چقدر اشتغال ایجاد شده و در کجا و چه کسانی سر کار رفته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی در ديدار روسای کارگروه‌های برنامه‌ریزی شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: مسائل اقتصادی در میدان مبارزه با دشمن شرایط ویژه‌ای پیدا کرده و اگر به‌صورت طبیعی بخواهیم بنگریم در چنین کشوری و با چنین سرمایه‌هایی و چنین مردمی مسلماً قابل‌حل است.

وی افزود: کسانی که می‌گویند دزدی و اختلاس وجود دارد، اما هیچ کاری نکرده‌اند؛ دلیل بر این است که خودشان می‌خواهند این‌گونه باشد وگرنه لااقل باید حداقل یک نفر را تنبیه می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: بخشی از امور مربوط به دولت است که مسئول اصلی مدیریت است و می‌تواند در هر کاری امور را راه‌اندازی کند.

حجت الاسلام عبادی با بیانن اینکه مدیریت عالی استان مدتی است که به این استان آمده و وعده‌هایی برای اعتبار برای اشتغال به این استان داده‌شده، گفت: اقداماتی از قبیل این که از مدیران قبلی استان برای کارشناسی امور دعوت شده، همایش سرمایه‌گذاران و غیره و همچنین در داخل استان هم حدود 40 میلیارد تومان از بنیاد مستضعفین برای اشتغال گرفته‌اند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که مسئولین ذیربط بگویند که چند اشتغال ایجاد شده ، چون گاهی آمار و ارقامی در سطح کشور ارائه می‌شود که یا اصلاً وارد نیست و یا گاهی آمار و ارقام کتبی و شفاهی است، گفت: درواقع این‌گونه باید باشد که ارائه بدهند که چند اشتغال ایجاد شده و در کجا و چه کسانی سر کار رفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تبیین کرد: یکی از کارهایی که شما موفق خواهید بود که مسئولین را فعال کنید از طریق پاسخگو کردن مسئولین است، چون یا باید خودشان انگیزه داشته باشند، یا باید فعال بشوند، اگر خودشان انگیزه می‌داشتند که ما مشکل نداشتیم و فعال کردنشان از این روش است که پاسخگو باشند.

سخت ترین مشکلات از منابع طبیعی است

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از سخت‌ترین مشکلاتی که داریم از منابع طبیعی است گفت: در این استان که کویر زیادی وجود دارد و برای روستایی که آب روستایش خشکیده و صنعتی هم ایجاد نشده است و هجرت از آنجا هم برایش مشکل است، می‌خواهد گندم بکارد جلویش را می‌گیرند و به دادگاه معرفی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بعضی از مسئولین مربوطه می‌گویند جاهایی که آثار ملکیت است منابع طبیعی نباید ورود پیدا کند و یا در مناطق مرزی به خاطر جلوگیری از هجرت مرزنشین‌ها حتی در شورای تأمین گفته شده منابع طبیعی به این موضوع ورود پیدا نکند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اهمیت آمار اشتغال گفت: در مورد بخش خصوصی نیز باید آمار و ارقام دقیقی از مجموع کارخانه‌های کوچک و بزرگ استان داشته باشیم تا ازنظر درصد فعالیت و رضایتمندی کارگران بتوانیم از مسئولین چرایی آن را بپرسیم.

وی با اظهار تأسف از اینکه نخبه‌ای که ابتکار دارد، ابتکار و صنعتش را به کشور خارجی می‌فروشد، ولی در اینجا کسی خریدار آن نیست، گفت: مشکل ما این‌هاست.

امام جمعه بیرجند خواستار کارشناسی دقیق در مسئله تولیدات داخلی شد و گفت: نسبت به معادن یا کشاورزی یا صنایع باید بدانیم در معادن چقدر می‌توانیم صنایع تبدیلی داشته باشیم تا نسبت به آن درخواست شغل کنیم و همچنین نسبت به محصولات کشاورزی چقدر می‌توانیم صنایع تولیدی داشته باشیم.

بردگی فرزندان ما بخاطر نبود صنایع خانگی است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه کلاهی سرِ ما و خانواده‌های ما رفته این است که دختر و پسر ما به بردگی حاضر شده که در شرکت یا دولت مشغول شود، گفت: به خاطر این است که صنایع را از دستشان گرفته‌اند و حال‌آنکه ما با صنایع کوچک و صنعتی اگر راهکارهایش را طی کنیم و به خانه‌ها ببریم دیگر کسی متقاضی کارهای سطح پایین نمی‌شود و باید در این موضوع بررسی شود چه‌کارهایی می‌شود انجام داد.

وی درخصوص انبارهای اموال تملیکی و قاچاق‌هایی که گرفته می‌شود گفت: این اجناس از کجا وارد می‌شود؟ یا از بازارچه مرزی یا گمرک و یا منطقه آزاد وارد می‌شود. دادستانی موظف است جلوی این‌ها را بگیرند چرا تنبیهی نمی‌کنند؟

هنر زبانی نافذ است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه مسائل هنری روی همه مسائل می‌تواند تأثیرگذار باشد گفت: اگر هنر، هنر باشد درعین‌حال که خودش بخشی فرهنگی است روی فرهنگ تأثیر دارد و روی سایر موضوعات نیز تأثیرگذار است چون هنر نوعی زبان است که نافذ است.

وی با بیان اینکه در شرع مقدس هر موضوعی که مطرح شود اسلام روی آن حرف دارد و یکی از احکام 5 گانه به آن تعلق پیدا می‌کند گفت: موسیقی و آهنگ زمانی که اراده را از شخص می‌گیرد حرام است چون ارزش انسان به اراده‌اش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: مقصر اصلی ما بودیم چون در مجلس عیش و عزا تغذیه نکردیم. چون هم اعتبار داشتیم وهم هنرمند هم آهنگ ساز و شاعر و اگر چنانچه عمل می‌کردیم درآمدزا نیز بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی متذکر شد: درود بر آن‌هایی که اول انقلاب آن سرودهای زیبا را آفریدند ما باید بتوانیم این‌ها را بازسازی کنیم برای موضوع ازدواج باید بتوانیم محتوای مناسب تولید کنیم و پیام‌های زیادی که در دین اسلام در موضوعات مربوط به آن آمده است را استخراج کنیم.

وی با اشاره به اینکه ممکن است از نظر آهنگی که اجرا می‌شود موسیقی حرامی نباشد، اما محیطی که ایجاد می‌کنند باید مناسب باشد افزود: مسئولین ذی ربط می‌گویند اگر برنامه کنسرت باشد و مجوز صحیحی داشته باشد باید آن محل شاخصه‌های زیادی داشته باشد.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: اگر چنانچه محیط را ناسالم قرار دهید که شرایط ناسالم و فاسد باشد، اما آهنگ سالم باشد بازهم عمل جایز نیست چون محیط ناسالم است .

محیط جامعه را دارند فاسد می کنند

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه محیط عمومی جامعه هم همین‌طور است که دارند فاسد می‌کنند گفت: در این خصوص دو نظر خوش‌بینانه و بدبینانه است که خوش‌بینانه این است مدیران نالایق هستند و بدبینانه این است که خودفروخته هستند.

وی افزود: همان کشورهایی که به‌عنوان مهد آزادی مدنظر این افراد است از قبیل فرانسه، آیا واقع آزادی وجود دارد؟ فضای مجازی در اختیار خودشان است یا کشورهای دیگر؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از رویکرد غربی برخی مدیران گفت: اگر برای غربی‌ها نوکری کنیم آن‌ها ما را به نوکری قبول نمی‌کنند. حتی آقای مرسی بعد از اینکه به‌ وسیله مردم رئیس‌جمهور مصر شد، نامه‌ای به اسرائیل نوشت که شما از جانب ما خیالتان راحت باشد، اما آن‌ها قبول نکردند چون آن‌ها نوکرشان را باید خودشان انتخاب کنند و هیچ‌کس نمی‌تواند داوطلبانه نوکرشان بشود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: مسئولین در نظام جمهوری اسلامی باید پاسخگو باشند منتها آنقدر بازی در آورده اند که کسی نه یاد قانون اساسی می کند و نه یاد حقوق مردم و شما به هرجا  که رسیدید اگر وظیفه را انجام دادید به مهم‌ترین مسئله زندگی خود عمل کرده اید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha