جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد

حوزه/ صالحی، فرهنگ را روح زندگی اجتماعی مردم دانست و بیان کرد: در صورتی ‌که فرهنگ دارای نشاط باشد مطمئناً کالبد زندگی اجتماعی هم فعال خواهد بود، به همین دلیل، لازم است با ایجاد طرح‌های نشاط‌آور، روحیه امید به زندگی را در مردم افزایش داد و البته نباید خرج کردن در زمینه فرهنگ را هزینه کرد بی‌بازگشت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جریان سفر به خوزستان ضمن حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان، با آیت الله موسوی جزایری، دیدار و گفتگو کرد.

وی در این نشست با اشاره به نقش بی‌بدیل خوزستان در پیشبرد هشت سال دفاع مقدس، اظهارداشت: خوزستان همچون سپری مستحکم برای ایران بود و قسمت وسیعی از مردم ایران احساس می‌کنند که بخش‌هایی از وجودشان در خوزستان قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خوزستان را قلب و مرکز مقاومت سرزمین پهناور ایران دانست و تصریح کرد: خوزستان به‌عنوان دروازه ورود تشیع به ایران، هم از نظر اعتقادی و هم در مقوله دفاع، دین خود را به کشور ادا کرده و حال باید مسئولان دین خود به این استان را ادا کنند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه خوزستان طلایه‌دار فرهنگ مقاومت است، اذعان داشت: خوزستان امروز نیز باید طلایه‌دار فرهنگ عمومی بر اساس دین‌داری و اخلاق اجتماعی باشد که البته با درایات نماینده ولی فقیه در خوزستان و اهتمام حوزه علمیه تحت اشرافشان، این مهم حاصل خواهد شد.

صالحی، با تأکید بر ضرورت توجه به فرهنگ عمومی، تأکید کرد: خوزستان قلب ایران بوده و این استان هم در فرهنگ مقاومت و هم در دین‌داری مردم ایران، حقی فراموش‌نشدنی بر تمام نسل حاضر و نسل‌های بعدی ایران‌زمین دارد.

وی در پایان، فرهنگ را روح زندگی اجتماعی مردم دانست و بیان کرد: در صورتی ‌که فرهنگ دارای نشاط باشد مطمئناً کالبد زندگی اجتماعی هم فعال خواهد بود، به همین دلیل، لازم است با ایجاد طرح‌های نشاط‌آور، روحیه امید به زندگی را در مردم افزایش داد و البته نباید خرج کردن در زمینه فرهنگ را هزینه کرد بی‌بازگشت دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha