شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الااسلام رمضانی

حوزه/ مسئول دبیر خانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: هم‌اکنون ۳۴۳ کانون مساجد در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۸۷ کانون روستایی است، به عبارتی بیشترین همت و عزم ما در تاسیس کانون برای روستاها بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی صبح امروز در دیدار با مدیر حوزه علمیه استان قزوین، گفت: پس از ربع قرن تلاش جوانان انقلابی و دغدغه مند با بهره‌گیری از تجربه علما، ائمه جماعات و پیشکسوتان حوزه مسجد، نهال نوپای کانون‌های مساجد به درخت تنومندی تبدیل شده و ریشه‌های آن در شهرها و روستاها گسترش پیدا کرده است.

مسول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین افزود: هم‌اکنون کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد به یک شبکه گسترده فرهنگی و هنری تبدیل شده که گستره آن در اغلب روستاهای دارای ظرفیت تاسیس کانون مساجد پیش رفته و ثمره آن کام مردم را شیرین کرده است.

وی ادامه داد: هرچند فعالان فرهنگی این عرصه از کمبود اعتبارات گله‌مند هستند اما کانون‌ها ی مساجد مجموعه‌ای غنی و دارای نیروی مردمی و جوان است که در اقصی نقاط این استان  مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام رمضانی اظهار کرد: اکنون که سالها  از فعالیت کانون‌های مساجد  می‌گذرد سه اصل مهم در برنامه‌های این نهاد حاکم است که شامل مسجد محوری، تربیت محوری و جوان گرایی در جهت ایجاد بستری مناسب برای حضور حداکثری جوانان در مساجد است.

مسول دبیر خانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از 343 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان خبر داد و بیان داشت: هم‌اکنون 343 کانون مساجد در سطح استان  فعالیت دارند که از این تعداد 187 کانون روستایی است، به عبارتی بیشترین همت و عزم ما در تاسیس کانون  برای روستاها بوده است.

وی همچنین ضمن قدردانی از نمایندگی خبرگزاری حوزه در قزوین، بیان داشت: باید از حجت الاسلام عباس افشار، نماینده خبرگزاری حوزه در قزوین و سایر دست اندرکاران این رسانه به شایستگی قدردانی شود، چرا که به خوبی اخبار و برنامه های ائمه جماعات  مساجد و فعالیت های فرهنگی امور مساجد را انتشار می دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha