جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شعر موهن علیه «حجاب» در کتابخانه عمومی آمریکایی خشم عمومی را برانگیخت

حوزه/ گذاشته شدن یک شعر اسلام هراسانه و اهانت آمیز نسبت به زنان مسلمان و «حجاب» تا اندازه ای خشم عمومی در میان مردم را برانگیخت که سرانجام این کتابخانه مجبور به برداشتن شعر مربوطه شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک کتابخانه عمومی در ایالت ایلینویز در آمریکا، انتقادات زیادی از سوی شبکه های اجتماعی به خاطر قرار دادن یک شعر اسلام هراسی و اهانت آمیز به زنان مسلمان که روی یک پرچم کنفدراسیون نوشته شده است دریافت  کرد.

این شعر موهن که توسط جورج میلر، یکی از اساتید رشته فلسفه و یک نژادپرست حامی نژادبرتر در دانشگاه لویس نوشته شده، به شدت به زنان مسلمان و حجاب اسلامی اهانت کرده است. این شعر که بر روی یک پرچم کنفدراسیون نگاشته شده به نمادی از اسلام هراسی و نژادپرستی آشکار در آمریکا تبدیل شد.

کاربران شبکه های اجتماعی به قرار دادن این تابلوی موهن در سالن جلویی کتابخانه عمومی آئورا، به شدت اعتراض کرده و این اقدام را اهانت مستقیم و آشکار توصیف کرده اند. در یکی از این توییت ها آمده است: من کاملا به آزادی عمل اعتقاد دارم ولی ترویج سخنان نفرت انگیز این چنینی و گذاشتن آن ها در ملاء عام برای دیدن همه و گذاشتن نام هنر بر روی آن ها، یک رسوایی بزرگ و شرم آور است.

در پی ابراز خشم عمومی در میان مردم و دریافت بازتاب های گسترده از سوی کاربران در شبکه های اجتماعی توییتر و فیس بوک، مقامات کتابخانه بالاخره تصمیم گرفتند این شعر موهن را از سالن کتابخانه بردارند. این درحالی است که چند تن نیز شکایاتی رسمی علیه گذاشته شدن این شعر انجام داده بودند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha