جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم صفی الدین اظهارداشت: امروز امریکا با بازگرداندن تحریمی که اصلا هم برداشته نشده بود میخواهد بر ایران فشار سیاسی و اقتصادی بیاورد. سئوال اینجا است که این همه فشار آمریکا و اسرائیل و حتی برخی کشورهای عربی برای چیست؟

به گزارش خبرنگار اعزامی سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به لبنان، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی قم در شهر نبطیه لبنان گفت: از حضور نمایندگان و فرستادگان شهر قم در اینجا بسیار خوشحال هستم. قم ارزش معنوی و دینی و انسانی و در تاریخ نیز جایگاه بزرگی دارد.

وی به اهمیت و جایگاه شهر قم اشاره کرد و افزود: امام صادق درباره قم فرمودند اذا عمت البلدان الفتن فعلیکم بقم. یعنی هنگامی که فتنه شهرها را در بر گرفت بر شما باد به قم.

* قم نعمت و برکت برای کل عالم اسلامی است

رئیس شورای اجرایی حزب الله ادامه داد: قم نعمت و برکت برای کل عالم اسلامی و نه تنها عالم تشیع و همچنین برای انسانیت است چون خیر و معرفت دارد.

سید هاشم صفی الدین افزود: قم سهم زیادی در استقامت حیات بشر دارد و علاوه بر حضرت معصومه(س) پر از مقامات مقدس است و مسجد جمکران دارد.

* قم در کنار برادرش نجف علمای زیادی را تربیت کرده است

وی یادآور شد: قم دهها هزار نفر از اهل علم و در راس آنها مراجع را دارد و در کنار برادرش نجف علمای زیادی را تربیت کرده است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله به جایگاه محدثین قمی اشاره کرد و گفت: اهل حدیث اهل قم در زمان گذشته نقش مهمی برای حفظ میراث حدیثی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: منطقه جبل عامل و قم در چند مورد مشترکند از جمله آنها سابقه قدیمی حضور شیعیان  است.

صفی الدین ادامه داد: قم محور دینی، فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران است و مهمترین محور انقلاب هم محور فکری است.

وی یاد آور شد: هرکس میخواد اصالت و تاریخ انقلاب را ببیند باید قم را ببیند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله افزود: جبل عامل هم با وجود علما و مجاهدان و شهدا  قلب تپنده مقاومت است. اصالت امام موسی صدر از اینجا بود و در قم و نجف پرورش یافت.

* فشارهای آمریکا به خاطر اندیشه و رسالت ایران است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فشارهای مستکبران علیه ایران اشاره کرد و گفت: بیشترین هجمه از طرف آمریکا علیه ایران هست و این فشارها به خاطر اندیشه و رسالت ایران است. رسالت ایران برای همه مستضعفان این است که شما با توکل به خدا از اقویا هستید. ایران از اول پرچم آزادی قدس را برداشت.

صفی الدین اظهارداشت: امروز امریکا با بازگرداندن تحریمی که اصلا هم برداشته نشده بود میخواهد بر ایران فشار سیاسی و اقتصادی بیاورد. سئوال اینجا است که این همه فشار آمریکا و اسرائیل و حتی برخی کشورهای عربی برای چیست؟

* معارف حق دینی ما به سلاح هسته ای نیاز ندارد

وی افزود: ایران هیچ روزی به فکر تولید سلاح هسته ای نبوده است چون رهبر انقلاب ایران این مسئله را رد کرده است. معارف حق دینی ما به سلاح هسته ای نیاز ندارد بلکه به کلمه طیبه که به قلوب وارد شود نیاز دارد.

صفی الدین تصریح کرد: در همین راستا و با همین منطق این فشارها بر مقاومت هم هست. آنها مقاومت را در انتخابات مورد هجمه قرار دادند. پول عربی که باید برای فرزندان عربی هزینه شود علیه مقاومت استفاده شد.

وی ببا تشکر از اعتماد ملت لبنان به جریان مقاومت گفت: مقاومت در حقیقت همین مردم هستند که به ندای سید مقاومت لبیک گفتند. ملت ما در صندوق ها گفتند همه ما مقاومت هستیم و با مقاومت زندگی میکنیم و با آن می‌میریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha