شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
  آیت الله اعرافی

حوزه آیت الله اعرافی گفت: انتقال سفارت آمریکا به سرزمین قدس مهمترین اقدام نابخردانه دولت این کشور در سالیان اخیر است؛ البته آمریکا سابقه متعددی در نقض قوانین بین المللی از جمله در مسائل آب و هوا و نیز برجام دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار دکتر سید غیور الحسن رضوی، رئیس کمیسون اقلیت های هند، ضمن خوش آمدگویی برای حضور در المصطفی(ص)، گفت: امیدواریم کشور هندوستان با همین وحدت و انسجام بتواند رشد و توسعه روز افزونی داشته باشد.

رئیس جامعه المصطفی(ص) با بیان این که روابط تاریخی ایران و هندوستان کم نظیر است، تصریح کرد: امیدواریم هندوستان بتواند مستقل از قدرت های استکباری جهان، نقش سازنده خود، در عرصه های بین المللی را به خوبی ایفا نماید.

وی با اشاره به این که هندوستان بعد از استقلال، به عنوان کشوری قدرتمند در کنار کشورهای مستضعف شناخته می شود، خاطرنشان کرد: انتظار داریم دولت هندوستان به افکار عمومی جهان اسلام توجه نموده، اعتراض خود را همنوا با مظلومان جهان، به این رویکرد ابراز نماید؛ موضع هند تأثیرات زیادی در بازدارندگی این اقدامات خواهد داشت.

آیت الله اعرافی با بیان این که در این روزها شاهد افزایش جنایات رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به سرزمین قدس هستیم، اظهار داشت: باید همه ما در برابر تجاوز به ارزش های انسانی و الهی از سوی رژیم صهیونیستی اعلام موضع نموده، در برابر این ظلم بزرگ ایستادگی نماییم.

مدیر حوزه های علمیه به نقض قوانین بین المللی توسط امریکا در سال های اخیر اشاره نمود و ابراز داشت: انتقال سفارت امریکا به سرزمین قدس مهمترین اقدام نابخردانه دولت این کشور در سالیان اخیر است؛ البته آمریکا سابقه متعددی در نقض قوانین بین المللی از جمله در مسائل آب و هوا و نیز برجام دارد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی ایستادگی خواهد نمود.

رئیس جامعه المصطفی(ص) در ادامه ضمن ارائه چشم اندازی از ظرفیت های شهر مقدس قم و جامعه المصطفی(ص)، فعالیت های کمیسیون اقلیت های هند را از کارهای مهم اسلامی و انسانی دانست و یادآور شد: صیانت و رعایت حقوق اقلیت ها، یکی از مهمترین شاخص های عدالت به شمار می رود.

وی با اشاره به این که جمعیت بزرگ مسلمانان بخش قابل توجهی از جمعیت عظیم جامعه هندوستان را تشکیل می دهند، ابراز داشت: اقلیت مسلمانان باید از هر اقدامی که وحدت کشورها را خدشه دار می کند، پرهیز نموده، همراه سایر اقوام و نژاد ها در توسعه کشورها نقش آفرینی نمایند.

مدیر حوزه های علمیه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری دولت و سفارت هندوستان با طلاب و اساتید هندی حاضر در ایران، اظهار داشت: امیدواریم شاهد توجه روز افزون دولت هند، نسبت به اقلیت های دینی به ویژه مسلمانان این کشور باشیم.

آیت الله اعرافی در پایان با بیان این که ضمن ترسیم رشته های جدید دانشی  می توان سطح علمی و معرفتی مسلمانان را ارتقاء داد، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی العالمیه آماده است تا با همکاری دولت هندوستان، فعالیت های آموزشی و پژوهشی را در این کشور توسعه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha