جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به برپایی ۶۰۰ محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ برنامه جزء خوانی قرآن در ایام با معنویت ماه ضیافت الهی، در شهرهای مختلف مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست معاونان و کارشناسان فرهنگی این سازمان در ساری، از برگزاری برنامه های فرهنگی و دینی در 300 بقعه متبرکه و امامزاده استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که سفره افطاری ساده در 170 در امامزاده مازندران برپا شد، افزود: علاوه بر این بیش از هفت هزار سبد کالا میان نیازمندان و محرومان استان توزیع شد.

حجت الاسلام حیدری به اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف مازندران اشاره کرد و گفت: در این ایام با فضیلت حدود صد مبلغ بومی و غیر بومی به منظور اقامه نماز جماعت و همچنین برنامه های دینی و فرهنگی به امامزاده های شاخص استان اعزام شدند.

مدیر کل اوقاف مازندران همچنین افزود: نماز با فضیلت عید سعید فطر نیز در صد امامزاده شاخص استان در شهرهای مخلتف اقامه شد.

وی در ادامه سخنان خود به برپایی 600 محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: همچنین 200 برنامه جزء خوانی قرآن در ایام با معنویت ماه مبارک رمضان در شهرهای مختلف مازندران برگزار شد.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای امامزادگان و بقاع متبرکه به منظور بهره گیری فرهنگی و معنوی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات ارزشمندی در جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور تبدیل شده که این مسأله نیز در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امامزادگان بهترین الگو برای رسیدن به رشد و تعالی انسانی هستند، ادامه داد: امامزادگان با حضور خود در هر منطقه ای موجب رشد و آبادانی آن مناطق شده اند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امامزادگان پرچمداران اخلاق، معرفت و معنویت در جامعه هستند، اظهار داشت: اگر امروز استان مازندران در جهان به‌عنوان پایگاه تشیع می‌درخشد به برکت امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی با اشاره به هجمه های گسترده فرهنگی دشمنان علیه دین و فرهنگ انقلابی ما گفت: ظرفیت بالای فرهنگی و معنوی امامزادگان بهترین پتانسیل برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دین و انقلاب ست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: فرهنگ اهل بیت(ع) بهترین سد در برابر هجمه ها و توطئه های سنگین دشمنان است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز نیز یکی از مهم ترین برنامه های دشمنان کمرنگ کردن ارزش های دینی و انقلابی در کشور است، تصریح کرد: این توطئه دشمن با هدف نفوذ در کشورمان دنبال می شود.

وی با بیان این که امروز یکی از مهم ترین مشکلات جامعه بشری فاصله گرفتن از دین و معارف اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: تنها راه برون رفت جامعه بشری از بحران های فعلی بهره گیری از معارف دین و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام حیدری با تأکید بر این که باید از این ظرفیت بالای دینی و فرهنگی در جهت تقویت معارف دینی در جامعه بهره گرفت، گفت: امامزادگان پناهگاه محرومان بودند و مردم هم از آنها حمایت می‌کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha